Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/1029
Τίτλος: Students’ perception and acceptance of web-based technologies: a multi-group PLS analysis in Romania and Spain
Συγγραφείς: Balta, Nuri
Mâță, Liliana
Gómez, Carlos Hervás
Tzafilkou, Katerina
Τύπος: Article
Θέματα: FRASCATI::Social sciences::Educational sciences::Education, general (including: training, pedagogy,didactics)
Λέξεις-Κλειδιά: Higher education
Internet use attitude scale
IAS measurement model
Students’ attitudes
Ημερομηνία Έκδοσης: 17-Απρ-2020
Εκδότης: Springer
Πηγή: Education and Information Technologies
Τόμος: 25
Τεύχος: 5
Πρώτη Σελίδα: 4437
Τελευταία Σελίδα: 4458
Επιτομή: The study is conducted on 558 under-graduate students in Romania and Spain to examine potential differences in perception and acceptance items towards using web-based technologies. The research model is based on the Internet Attitude Scale (IAS) and measures Perceived Enjoyment, Perceived Anxiety, Perceived Usefulness and Computer Self-Efficacy. Results from country-based group comparisons reveal significant differences in all four constructs, while gender does not seem to affect any of them. Multiple-group PLS analysis reveals similarities but also a couple of differences in the relationship paths for the Romanian and Spanish students. Overall, the examined model fits well in the combined-complete population.
URI: https://doi.org/10.1007/s10639-020-10170-y
https://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/1029
ISSN: 1360-2357
1573-7608
Αλλοι Προσδιοριστές: 10.1007/s10639-020-10170-y
Εμφανίζεται στις Συλλογές: Τμήμα Οικονομικών Επιστημών

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
Ruomo_PLS_SpainRomania.pdf2,08 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Τα τεκμήρια στο Αποθετήριο προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.