Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/1070
Τίτλος: Looking for luxury CSR practices that make more sense: The role of corporate identity and consumer attitude
Συγγραφείς: Panigyrakis, George
Panopoulos, Anastasios
Koronaki, Eirini
Τύπος: Article
Θέματα: FRASCATI::Social sciences::Economics and Business::Business and Management
FRASCATI::Social sciences::Economics and Business::Business and Management
Λέξεις-Κλειδιά: Corporate identity
sustainable luxury
corporate social responsibility practices
ethical luxury
consumer attitude
Ημερομηνία Έκδοσης: 2020
Πηγή: Journal of Marketing Communications
Τόμος: 26
Τεύχος: 6
Πρώτη Σελίδα: 666
Τελευταία Σελίδα: 684
Επιτομή: This paper explores the factors affecting consumers’ evaluation of luxury corporate social responsibility (CSR) practices. In particular, it examines how corporate identity and consumer attitude influence the importance they attribute to a variety of luxury CSR practices. The existing academic literature neglects this question, and there has been a call for understanding which type of CSR practices is appropriate for luxury brands. Findings from an empirical study regarding the French luxury brand Hermes indicate that corporate identity is a significant predictor of which CSR practices consumers evaluate as important. As well that, consumer attitude mediates the latter effect. The current research thereby stresses the need for luxury brand managers to link CSR practices to corporate identity and to acknowledge how consumers’ attitude can affect this relationship.
URI: https://doi.org/10.1080/13527266.2018.1556317
https://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/1070
ISSN: 1352-7266
1466-4445
Αλλοι Προσδιοριστές: 10.1080/13527266.2018.1556317
Εμφανίζεται στις Συλλογές: Τμήμα Βαλκανικών Σλαβικών & Ανατολικών Σπουδών

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
jmc-alt.pdf690,88 kBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Τα τεκμήρια στο Αποθετήριο προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.