Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/1070
Πλήρης εγγραφή μεταδεδομένων
Πεδίο DCΤιμήΓλώσσα
dc.contributor.authorPanigyrakis, George-
dc.contributor.authorPanopoulos, Anastasios-
dc.contributor.authorKoronaki, Eirini-
dc.date.accessioned2021-11-25T08:48:11Z-
dc.date.available2021-11-25T08:48:11Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier10.1080/13527266.2018.1556317en_US
dc.identifier.issn1352-7266en_US
dc.identifier.issn1466-4445en_US
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.1080/13527266.2018.1556317en_US
dc.identifier.urihttps://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/1070-
dc.description.abstractThis paper explores the factors affecting consumers’ evaluation of luxury corporate social responsibility (CSR) practices. In particular, it examines how corporate identity and consumer attitude influence the importance they attribute to a variety of luxury CSR practices. The existing academic literature neglects this question, and there has been a call for understanding which type of CSR practices is appropriate for luxury brands. Findings from an empirical study regarding the French luxury brand Hermes indicate that corporate identity is a significant predictor of which CSR practices consumers evaluate as important. As well that, consumer attitude mediates the latter effect. The current research thereby stresses the need for luxury brand managers to link CSR practices to corporate identity and to acknowledge how consumers’ attitude can affect this relationship.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.sourceJournal of Marketing Communicationsen_US
dc.subjectFRASCATI::Social sciences::Economics and Business::Business and Managementen_US
dc.subjectFRASCATI::Social sciences::Economics and Business::Business and Managementen_US
dc.subject.otherCorporate identityen_US
dc.subject.othersustainable luxuryen_US
dc.subject.othercorporate social responsibility practicesen_US
dc.subject.otherethical luxuryen_US
dc.subject.otherconsumer attitudeen_US
dc.titleLooking for luxury CSR practices that make more sense: The role of corporate identity and consumer attitudeen_US
dc.typeArticleen_US
dc.contributor.departmentΤμήμα Βαλκανικών Σλαβικών & Ανατολικών Σπουδώνen_US
local.identifier.volume26en_US
local.identifier.issue6en_US
local.identifier.firstpage666en_US
local.identifier.lastpage684en_US
Εμφανίζεται στις Συλλογές: Τμήμα Βαλκανικών Σλαβικών & Ανατολικών Σπουδών

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
jmc-alt.pdf690,88 kBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Τα τεκμήρια στο Αποθετήριο προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.