Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/1076
Πλήρης εγγραφή μεταδεδομένων
Πεδίο DCΤιμήΓλώσσα
dc.contributor.authorNakos, George E.-
dc.contributor.authorHajidimitriou, Yannis A.-
dc.date.accessioned2021-11-26T07:41:25Z-
dc.date.available2021-11-26T07:41:25Z-
dc.date.issued2007-
dc.identifier10.1300/J046v19n03_04en_US
dc.identifier.issn0896-1530en_US
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.1300/J046v19n03_04en_US
dc.identifier.urihttps://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/1076-
dc.description.abstractThis study examines the validity of the animosity construct in a new social context. Moreover, this study breaks new ground by examining the impact of personal characteristics on the animosity towards products originating in a specific country. For example, what impact would attributes like the educational background of the respondent, his or her age, gender, and knowledge of foreign languages have, in moderating this animosity? The findings of the study show strong support for the animosity construct and the modifying power of personal characteristics.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.sourceJournal of International Consumer Marketingen_US
dc.subjectFRASCATI::Social sciences::Economics and Business::Business and Managementen_US
dc.subject.otherConsumer animosityen_US
dc.subject.otherconsumer ethnocentrismen_US
dc.subject.othercountry of originen_US
dc.subject.otherproduct qualityen_US
dc.titleThe Impact of National Animosity on Consumer Purchasesen_US
dc.typeArticleen_US
dc.contributor.departmentΤμήμα Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεωνen_US
local.identifier.volume19en_US
local.identifier.issue3en_US
local.identifier.firstpage53en_US
local.identifier.lastpage72en_US
local.identifier.eissn1528-7068en_US
Εμφανίζεται στις Συλλογές: Τμήμα Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
NAKOS & HAJIDIMITRIOU 207 Final version Apr06.pdfArticle90,49 kBAdobe PDFThumbnail
Προβολή/Ανοιγμα


Τα τεκμήρια στο Αποθετήριο προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.