Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/1127
Title: | 0 ρόλος του/της εκπαιδευτικού στην ενίσχυση των κοινωνικών δεξιοτήτων των μαθητών/-τριών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες |
Authors: | Αποστολίδου, Μαρία Πολυμίλη, Κατερίνα |
Editors: | Μαλαφάντης, Κωνσταντίνος Παπαδοπούλου, Βασιλική Αυγητίδου, Σοφία Ιορδανίδης, Γεώργιος Μπέτσας, Ιωάννης |
Type: | Conference Paper |
Subjects: | FRASCATI::Social sciences FRASCATI::Humanities |
Keywords: | Δευτεροβάθμια εκπαίδευση Μαθησιακές δυσκολίες Κοινωνικές δεξιότητες μαθητών |
Issue Date: | 2016 |
Publisher: | Διάδραση |
Source: | Παιδαγωγική Εταιρεία Ελλάδας |
Volume: | Α |
First Page: | 1690 |
Last Page: | 1706 |
Volume Title: | 9ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος (ΠΕΕ): Ελληνική Παιδαγωγική και Εκπαιδευτική Έρευνα |
Abstract: | The following study investigate the secondary education teachers' role in the encouragement of the social skills of the students with Special Learning Disabilities. The Special Learning Disabilities are a crucial factor in the appearance of social and behavioral problems of the students due to the disappointment and frustration they experience during their academic progress. The results of this study demonstrate that the students face difficulties in communicating with their classmates, which lead to the creation of problematic relations with their peers. Moreover, the students' social skills present deficits as they have difficulty in completing their group assignments and in managing their intense emotions. |
URI: | https://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/1127 |
ISBN: | 978-960-99909-7-4 |
Appears in Collections: | Department of Accounting & Finance |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Αποστολίδου_Πολυμίλη_Ο ρόλος του_της εκπαιδευτικού στην ενίσχυση κοινωνικών δεξιοτήτων των μαθητών_τριών με μαθησιακές δυσκολίες.pdf | 762,57 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.