Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/1129
Τίτλος: Απόψεις οικονομολόγων εκπαιδευτικών για την προετοιμασία των μαθητών στο σχολείο για τις πανελλαδικές εξετάσεις
Συγγραφείς: Polymili, Aikaterini
Τύπος: Article
Θέματα: FRASCATI::Social sciences
FRASCATI::Humanities
Λέξεις-Κλειδιά: Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Οικονομολόγοι εκπαιδευτικοί
Πανελλαδικές εξετάσεις
Ημερομηνία Έκδοσης: 2019
Εκδότης: Διάδραση
Πηγή: Παιδαγωγική Επιθεώρηση: Περιοδική έκδοση της Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος = Educational Review: The journal of the Hellenic Educational Society
Τόμος: 36
Τεύχος: 67
Πρώτη Σελίδα: 97
Τελευταία Σελίδα: 110
Επιτομή: The purpose of the present study was to examine the views of secondary of economists educators/teachers regarding the access system to tertiary education, the role of frontistirio in students’ preparation for panhellenic exams, the level of school preparation for that reason and the factors that influence students’ decision in Greece to attend “frontistirio”. Using a survey of 34 teachers from 75 high schools (“lykeia”) in the two largest cities of Greece (Athens and Thessaloniki) participated in the study. Findings showed that increased chances of entering tertiary education was identified by school economists teachers as the most important reason for students resorting to “frontistirio”. They also acknowledged that the students in third class of lykeio they have a very low interesting on subject of economics.
URI: https://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/1129
ISSN: 1106-2177
Εμφανίζεται στις Συλλογές: Τμήμα Οικονομικών Επιστημών



Τα τεκμήρια στο Αποθετήριο προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.