Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο:
https://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/1206
Τίτλος: | A system for program visualization and problem-solving path assessment of novice programmers |
Συγγραφείς: | Satratzemi, Maya Dagdilelis, Vassilios Evangelidis, Georgios |
Τύπος: | Conference Paper |
Θέματα: | FRASCATI::Natural sciences::Computer and information sciences |
Λέξεις-Κλειδιά: | Applied computing Social and professional topics Computing education |
Ημερομηνία Έκδοσης: | 2001 |
Πρώτη Σελίδα: | 137 |
Τελευταία Σελίδα: | 140 |
Τίτλος Τόμου: | Proceedings of the 6th annual conference on Innovation and technology in computer science education - ITiCSE '01 |
Επιτομή: | This paper describes an educational programming environment, called AnimPascal. AnimPascal is a program animator that incorporates the ability to record problem-solving paths followed by students. The aim of AnimPascal is to help students understand the phases of developing, verifying, debugging, and executing a program. Also, by recording the different versions of student programs, it can help teachers discover student conceptions about programming. In this paper we describe how our system works and present some empirical results concerning student conceptions when trying to solve a problem of algorithmic or programming nature. Finally, we present our plans for further extensions to our software. |
URI: | https://doi.org/10.1145/377435.377667 https://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/1206 |
ISBN: | 1581133308 |
Αλλοι Προσδιοριστές: | 10.1145/377435.377667 |
Εμφανίζεται στις Συλλογές: | Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής |
Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο | Περιγραφή | Μέγεθος | Μορφότυπος | |
---|---|---|---|---|
2001_ITiCSE.pdf | 382 kB | Adobe PDF | Προβολή/Ανοιγμα |
Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons