Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/1220
Τίτλος: Teaching OOP with BlueJ: A Case Study
Συγγραφείς: Xinogalos, Stelios
Satratzemi, Maya
Dagdilelis, Vassilios
Evangelidis, Georgios
Τύπος: Conference Paper
Θέματα: FRASCATI::Natural sciences::Computer and information sciences
Λέξεις-Κλειδιά: computer science education
educational courses
object-oriented programming
programming environments
teaching
Ημερομηνία Έκδοσης: 2006
Πρώτη Σελίδα: 944
Τελευταία Σελίδα: 946
Τίτλος Τόμου: Sixth IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies (ICALT'06)
Επιτομή: In this paper we present our findings on teaching OOP with BlueJ in the context of a one-semester programming course. We organize our findings, i.e., the difficulties, the errors, and the misconceptions that students encounter, in two categories: (a) difficulties attributed to the special characteristics of OOP, and, (b) difficulties that may be attributed to the features of the programming environment.
URI: https://doi.org/10.1109/ICALT.2006.1652599
https://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/1220
ISBN: 0-7695-2632-2
Αλλοι Προσδιοριστές: 10.1109/ICALT.2006.1652599
Εμφανίζεται στις Συλλογές: Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
2006_icalt.pdf114,39 kBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons