Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο:
https://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/1220
Τίτλος: | Teaching OOP with BlueJ: A Case Study |
Συγγραφείς: | Xinogalos, Stelios Satratzemi, Maya Dagdilelis, Vassilios Evangelidis, Georgios |
Τύπος: | Conference Paper |
Θέματα: | FRASCATI::Natural sciences::Computer and information sciences |
Λέξεις-Κλειδιά: | computer science education educational courses object-oriented programming programming environments teaching |
Ημερομηνία Έκδοσης: | 2006 |
Πρώτη Σελίδα: | 944 |
Τελευταία Σελίδα: | 946 |
Τίτλος Τόμου: | Sixth IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies (ICALT'06) |
Επιτομή: | In this paper we present our findings on teaching OOP with BlueJ in the context of a one-semester programming course. We organize our findings, i.e., the difficulties, the errors, and the misconceptions that students encounter, in two categories: (a) difficulties attributed to the special characteristics of OOP, and, (b) difficulties that may be attributed to the features of the programming environment. |
URI: | https://doi.org/10.1109/ICALT.2006.1652599 https://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/1220 |
ISBN: | 0-7695-2632-2 |
Αλλοι Προσδιοριστές: | 10.1109/ICALT.2006.1652599 |
Εμφανίζεται στις Συλλογές: | Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής |
Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο | Περιγραφή | Μέγεθος | Μορφότυπος | |
---|---|---|---|---|
2006_icalt.pdf | 114,39 kB | Adobe PDF | Προβολή/Ανοιγμα |
Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons