Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/1236
Τίτλος: Augmenting educational videos with interactive exercises and knowledge testing games
Συγγραφείς: Kleftodimos, Alexandros
Evangelidis, Georgios
Τύπος: Conference Paper
Θέματα: FRASCATI::Natural sciences::Computer and information sciences
Λέξεις-Κλειδιά: Videos
Games
Education
Databases
Birds
Production
Tools
Ημερομηνία Έκδοσης: 2018
Πρώτη Σελίδα: 872
Τελευταία Σελίδα: 877
Τίτλος Τόμου: 2018 IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON)
Επιτομή: The use of online videos is a common practice today in education and this is evident from the abundance of free online courses that are delivered by universities, educational organizations as well as individual professionals. In most cases, the videos that exist in educational platforms are linear without any scope for interactivity and in cases where there is interactivity this is mainly restricted to in-video quizzes. The aim of this paper is to present ways for going beyond the standard in-video quizzes by augmenting videos with various interactive exercises and games that test learners' knowledge. Furthermore, the paper presents a learning environment built using the concepts explained as well as how this environment was used and evaluated in educational settings. The outcome of the evaluation showed that learners attained positive opinions regarding the interactive environment features and its effectiveness in learning.
URI: https://doi.org/10.1109/EDUCON.2018.8363322
https://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/1236
ISBN: 978-1-5386-2957-4
Αλλοι Προσδιοριστές: 10.1109/EDUCON.2018.8363322
Εμφανίζεται στις Συλλογές: Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
2018_Educon.pdf388,31 kBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons