Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/1447
Πλήρης εγγραφή μεταδεδομένων
Πεδίο DCΤιμήΓλώσσα
dc.contributor.authorKafetzopoulos, Dimitrios-
dc.contributor.authorGotzamani, Katerina-
dc.contributor.authorVouzas, Fotis-
dc.date.accessioned2022-09-27T19:58:35Z-
dc.date.available2022-09-27T19:58:35Z-
dc.date.issued2020-06-25-
dc.identifier10.1142/S1363919621500213en_US
dc.identifier.issn1363-9196en_US
dc.identifier.issn1757-5877en_US
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.1142/S1363919621500213en_US
dc.identifier.urihttps://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/1447-
dc.description.abstractThis article proposes a conceptual model to analyse the role of quality orientation andcollaborations infirms’management innovation, and also the impact of management inno-vation to product, process and marketing innovation. Moreover, the analysis considersorganisational size as a key moderating factor in order to investigate whether the relationshipsamong the model factors vary between small and medium sizefirms. To achieve theseobjectives an empirical survey was conducted among 429firms. The structural relationshipsamong the latent factors were determined through SEM. Thefindings show that the proba-bility of success increases whenfirms use quality orientation and collaboration to supportmanagement innovation efforts. In addition, thefindings suggest that management innovationpositively affects product, process and marketing innovation while the organisational sizeacts as a moderator in the relationships among quality orientation, collaborations, manage-ment innovation,—product, process and marketing innovation, respectively.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherWorld Scientific Publishing Europe Ltden_US
dc.sourceInternational Journal of Innovation Managementen_US
dc.subjectFRASCATI::Social sciencesen_US
dc.subject.otherManagement innovationen_US
dc.subject.otherQuality orientationen_US
dc.subject.otherCollaborationsen_US
dc.subject.otherTechnological innovationen_US
dc.titleMANAGEMENT INNOVATION, DRIVERS AND OUTCOMES: THE MODERATING ROLE OF ORGANISATIONAL SIZEen_US
dc.typeArticleen_US
dc.contributor.departmentΤμήμα Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεωνen_US
local.identifier.volume25en_US
local.identifier.issue02en_US
local.identifier.firstpage2150021en_US
Εμφανίζεται στις Συλλογές: Τμήμα Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
Management innovation drivers and outcomesΚΓ.pdf427,71 kBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Τα τεκμήρια στο Αποθετήριο προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.