Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/1492
Πλήρης εγγραφή μεταδεδομένων
Πεδίο DCΤιμήΓλώσσα
dc.contributor.authorHatzithomas, Leonidas-
dc.contributor.authorManolopoulou, Aikaterini-
dc.contributor.authorMargariti, Kostoula-
dc.contributor.authorBoutsouki, Christina-
dc.contributor.authorKoumpis, Dimitrios-
dc.date.accessioned2022-10-09T06:55:19Z-
dc.date.available2022-10-09T06:55:19Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier10.1080/10496491.2021.1880520en_US
dc.identifier.issn1049-6491en_US
dc.identifier.issn1540-7594en_US
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.1080/10496491.2021.1880520en_US
dc.identifier.urihttps://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/1492-
dc.description.abstractThe present study elaborates on the effect of visual and verbal metaphors in online advertising effectiveness. It suggests that the advertising copy execution (hard-sell vs. soft-sell) moderates the relationship between the metaphors used and consumers’ ad and brand evaluations. One laboratory and two real-world experiments using Google Ads provide the empirical underpinnings of the study. The findings suggest that a metaphor, in the presence of a soft-sell rather than a hard-sell copy, leads to positive attitudes and increases click-through rate (CTR), while a literal advertisement improves attitudes and CTR when it incorporates a hard-sell rather than a soft-sell copy. Pertinent managerial implications with respect to the design of effective online advertisements are underlined.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherTaylor & Francisen_US
dc.sourceJournal of Promotion Managementen_US
dc.subjectFRASCATI::Social sciences::Economics and Business::Business and Managementen_US
dc.subject.otherAdvertisingen_US
dc.subject.otherMetaphorsen_US
dc.subject.otherInterneten_US
dc.subject.otherAttitudesen_US
dc.titleMetaphors and Body Copy in Online Advertising Effectivenessen_US
dc.typeArticleen_US
dc.contributor.departmentΤμήμα Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεωνen_US
local.identifier.volume27en_US
local.identifier.issue5en_US
local.identifier.firstpage642en_US
local.identifier.lastpage672en_US
Εμφανίζεται στις Συλλογές: Τμήμα Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
Metaphors and Body Copy in Online Advertising.pdfMetaphors and Body Copy in Online Advertising Effectiveness330,53 kBAdobe PDFThumbnail
Προβολή/Ανοιγμα


Τα τεκμήρια στο Αποθετήριο προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.