Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/1559
Τίτλος: Investigating the impact of social media images’ value, consumer engagement, and involvement on eWOM of a tourism destination: A transmittal mediation approach
Συγγραφείς: Abbasi, Amir Zaib
Tsiotsou, Rodoula H.
Hussain, Khalil
Rather, Raouf Ahmad
Ting, Ding Hooi
Τύπος: Article
Θέματα: FRASCATI::Social sciences
FRASCATI::Social sciences::Economics and Business
Λέξεις-Κλειδιά: Destination images value
Social media
Consumer engagement
eWOM
Consumer involvement
Ducoffe's model
Elaboration likelihood model (ELM)
Ημερομηνία Έκδοσης: Μαρ-2023
Πηγή: Journal of Retailing and Consumer Services
Τόμος: 71
Πρώτη Σελίδα: 103231
Επιτομή: Tourism organizations use social media to promote their destinations and attract new customers. However, there is a challenge in how tourism organizations can choose or create social media images to successfully attract consumers' attention, induce their engagement with the destination, and motivate their eWOM behavior. This study aims to identify and test the direct and indirect factors related to social media images of tourism destinations that could predict eWOM. Using the Stimulus-Organism-Response (S–O-R) as an umbrella framework, we integrated Ducoffe's model and the Elaboration Likelihood Model (ELM), to study the role of social media destination images' features (entertainment, informativeness, irritation, credibility, personalization, and incentives) on consumer's perceived value and eWOM through consumer engagement and involvement. Using a survey research method, we collected data from 307 individuals and tested the proposed structural model using the PLS-SEM-based transmittal mediation approach. The findings supported the proposed relationships providing valuable theoretical and practical implications.
URI: https://doi.org/10.1016/j.jretconser.2022.103231
https://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/1559
ISSN: 0969-6989
Αλλοι Προσδιοριστές: 10.1016/j.jretconser.2022.103231
Εμφανίζεται στις Συλλογές: Τμήμα Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
Investigating the impact of social media images’ value, consumer engagement, and involvement on eWOM JRCS FINAL.pdf1,48 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Τα τεκμήρια στο Αποθετήριο προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.