Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/189
Τίτλος: Neuromusicology or Musiconeurology? “Omni-art” in Alexander Scriabin as a Fount of Ideas
Συγγραφείς: Triarhou, Lazaros C
Τύπος: Article
Θέματα: FRASCATI::Social sciences::Psychology
FRASCATI::Medical and Health sciences::Basic medicine::Neurosciences (including: Psychophysiology)
Λέξεις-Κλειδιά: Composers
Integrative aesthetics
Neuroaesthetics
Pianists
Synaesthetics
Ημερομηνία Έκδοσης: 15-Μαρ-2016
Πηγή: Frontiers in Psychology
Τόμος: 7
Τεύχος: MAR
Πρώτη Σελίδα: 364:1
Τελευταία Σελίδα: 364:7
Επιτομή: Science can uncover neural mechanisms by looking at the work of artists. The ingenuity of a titan of classical music, the Russian composer Alexander Scriabin (1872–1915), in combining all the sensory modalities into a polyphony of aesthetical experience, and his creation of a chord based on fourths rather than the conventional thirds are proposed as putative points of departure for insight, in future studies, into the neural processes that underlie the perception of beauty, individually or universally. Scriabin’s “Omni-art” was a new synthesis of music, philosophy and religion, and a new aesthetic language, a unification of music, vision, olfaction, drama, poetry, dance, image, and conceptualization, all governed by logic, in the quest for the integrative action of the human mind toward a “higher reality” of which music is only a component.
URI: https://doi.org/10.3389/fpsyg.2016.00364
https://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/189
Αλλοι Προσδιοριστές: 10.3389/fpsyg.2016.00364
Εμφανίζεται στις Συλλογές: Τμήμα Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
Scriabin FRONTIERS.pdfTriarhou SCRIABIN Frontiers in Psychology1,02 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Τα τεκμήρια στο Αποθετήριο προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.