Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο:
https://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/194
Τίτλος: | (How) do medical students regulate their emotions? |
Συγγραφείς: | Doulougeri, Karolina Panagopoulou, Efharis Montgomery, Anthony |
Τύπος: | Article |
Θέματα: | FRASCATI::Social sciences::Psychology |
Λέξεις-Κλειδιά: | Critical incidents Emotion regulation Emotions Medical students |
Θέματα MESH: | Clinical Competence Female Humans Interviews as Topic Male Narration Patient Care Physician-Patient Relations Students, Medical Adaptation, Psychological Attitude of Health Personnel Education, Medical, Undergraduate Emotions Schools, Medical |
Ημερομηνία Έκδοσης: | 12-Δεκ-2016 |
Πηγή: | BMC medical education |
Τόμος: | 16 |
Τεύχος: | 1 |
Πρώτη Σελίδα: | 312:1 |
Τελευταία Σελίδα: | 312:10 |
Επιτομή: | Medical training can be a challenging and emotionally intense period for medical students. However the emotions experienced by medical students in the face of challenging situations and the emotion regulation strategies they use remains relatively unexplored. The aim of the present study was to explore the emotions elicited by memorable incidents reported by medical students and the associated emotion regulation strategies. |
URI: | https://doi.org/10.1186/s12909-016-0832-9 https://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/194 |
ISSN: | 1472-6920 |
Ηλεκτρονικό ISSN: | 1472-6920 |
Αλλοι Προσδιοριστές: | 10.1186/s12909-016-0832-9 |
Εμφανίζεται στις Συλλογές: | Τμήμα Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής |
Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο | Περιγραφή | Μέγεθος | Μορφότυπος | |
---|---|---|---|---|
BMC.pdf | 438,3 kB | Adobe PDF | Προβολή/Ανοιγμα |
Τα τεκμήρια στο Αποθετήριο προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.