Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/194
Τίτλος: (How) do medical students regulate their emotions?
Συγγραφείς: Doulougeri, Karolina
Panagopoulou, Efharis
Montgomery, Anthony
Τύπος: Article
Θέματα: FRASCATI::Social sciences::Psychology
Λέξεις-Κλειδιά: Critical incidents
Emotion regulation
Emotions
Medical students
Θέματα MESH: Clinical Competence
Female
Humans
Interviews as Topic
Male
Narration
Patient Care
Physician-Patient Relations
Students, Medical
Adaptation, Psychological
Attitude of Health Personnel
Education, Medical, Undergraduate
Emotions
Schools, Medical
Ημερομηνία Έκδοσης: 12-Δεκ-2016
Πηγή: BMC medical education
Τόμος: 16
Τεύχος: 1
Πρώτη Σελίδα: 312:1
Τελευταία Σελίδα: 312:10
Επιτομή: Medical training can be a challenging and emotionally intense period for medical students. However the emotions experienced by medical students in the face of challenging situations and the emotion regulation strategies they use remains relatively unexplored. The aim of the present study was to explore the emotions elicited by memorable incidents reported by medical students and the associated emotion regulation strategies.
URI: https://doi.org/10.1186/s12909-016-0832-9
https://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/194
ISSN: 1472-6920
Ηλεκτρονικό ISSN: 1472-6920
Αλλοι Προσδιοριστές: 10.1186/s12909-016-0832-9
Εμφανίζεται στις Συλλογές: Τμήμα Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
BMC.pdf438,3 kBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Τα τεκμήρια στο Αποθετήριο προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.