Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/194
Πλήρης εγγραφή μεταδεδομένων
Πεδίο DCΤιμήΓλώσσα
dc.contributor.authorDoulougeri, Karolina-
dc.contributor.authorPanagopoulou, Efharis-
dc.contributor.authorMontgomery, Anthony-
dc.date.accessioned2019-10-28T16:28:55Z-
dc.date.available2019-10-28T16:28:55Z-
dc.date.issued2016-12-12-
dc.identifier10.1186/s12909-016-0832-9en_US
dc.identifier.issn1472-6920en_US
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.1186/s12909-016-0832-9en_US
dc.identifier.urihttps://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/194-
dc.description.abstractMedical training can be a challenging and emotionally intense period for medical students. However the emotions experienced by medical students in the face of challenging situations and the emotion regulation strategies they use remains relatively unexplored. The aim of the present study was to explore the emotions elicited by memorable incidents reported by medical students and the associated emotion regulation strategies.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.sourceBMC medical educationen_US
dc.subjectFRASCATI::Social sciences::Psychologyen_US
dc.subject.meshClinical Competenceen_US
dc.subject.meshFemaleen_US
dc.subject.meshHumansen_US
dc.subject.meshInterviews as Topicen_US
dc.subject.meshMaleen_US
dc.subject.meshNarrationen_US
dc.subject.meshPatient Careen_US
dc.subject.meshPhysician-Patient Relationsen_US
dc.subject.meshStudents, Medicalen_US
dc.subject.meshAdaptation, Psychologicalen_US
dc.subject.meshAttitude of Health Personnelen_US
dc.subject.meshEducation, Medical, Undergraduateen_US
dc.subject.meshEmotionsen_US
dc.subject.meshSchools, Medicalen_US
dc.subject.otherCritical incidentsen_US
dc.subject.otherEmotion regulationen_US
dc.subject.otherEmotionsen_US
dc.subject.otherMedical studentsen_US
dc.title(How) do medical students regulate their emotions?en_US
dc.typeArticleen_US
dc.contributor.departmentΤμήμα Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικήςen_US
local.identifier.volume16en_US
local.identifier.issue1en_US
local.identifier.firstpage312:1en_US
local.identifier.lastpage312:10en_US
local.identifier.eissn1472-6920en_US
Εμφανίζεται στις Συλλογές: Τμήμα Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
BMC.pdf438,3 kBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Τα τεκμήρια στο Αποθετήριο προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.