Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/363
Τίτλος: A Longitudinal Analysis of the Changing Roles of Gender In Advertising: A Content Analysis of Super Bowl Commercials
Συγγραφείς: Hatzithomas, Leonidas
Boutsouki, Christina
Ziamou, Paschalina
Τύπος: Article
Θέματα: FRASCATI::Social sciences::Economics and Business::Business and Management
FRASCATI::Social sciences::Sociology::Social topics (women’s and gender studies, social issues, family studies, social work)
Λέξεις-Κλειδιά: Advertising
Gender Issues
Ημερομηνία Έκδοσης: 2016
Εκδότης: Taylor and Francis
Πηγή: International Journal of Advertising
Τόμος: 35
Τεύχος: 5
Πρώτη Σελίδα: 888
Τελευταία Σελίδα: 906
Επιτομή: Although the prevalence of gender stereotypes in advertising is well established, relatively little research has examined gender stereotypes in the context of Super Bowl that is arguably the most important event in US television advertising. This study systematically examines gender representations across various product categories in Super Bowl commercials over a 20-year period (1990 2009). Our findings detect and discuss shifts in the cultural notions of gender constructed in advertising messages targeting the largest and the most demographically diverse audience in US television. The paper concludes with a discussion of the theoretical and managerial implications of our findings.
URI: https://doi.org/10.1080/02650487.2016.1162344
https://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/363
ISSN: 0265-0487
Ηλεκτρονικό ISSN: 1759-3948
Αλλοι Προσδιοριστές: 10.1080/02650487.2016.1162344
Εμφανίζεται στις Συλλογές: Τμήμα Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
IJA.pdf718,03 kBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Τα τεκμήρια στο Αποθετήριο προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.