Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/363
Πλήρης εγγραφή μεταδεδομένων
Πεδίο DCΤιμήΓλώσσα
dc.contributor.authorHatzithomas, Leonidas-
dc.contributor.authorBoutsouki, Christina-
dc.contributor.authorZiamou, Paschalina-
dc.date.accessioned2019-10-30T19:23:48Z-
dc.date.available2019-10-30T19:23:48Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier10.1080/02650487.2016.1162344en_US
dc.identifier.issn0265-0487en_US
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.1080/02650487.2016.1162344en_US
dc.identifier.urihttps://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/363-
dc.description.abstractAlthough the prevalence of gender stereotypes in advertising is well established, relatively little research has examined gender stereotypes in the context of Super Bowl that is arguably the most important event in US television advertising. This study systematically examines gender representations across various product categories in Super Bowl commercials over a 20-year period (1990 2009). Our findings detect and discuss shifts in the cultural notions of gender constructed in advertising messages targeting the largest and the most demographically diverse audience in US television. The paper concludes with a discussion of the theoretical and managerial implications of our findings.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherTaylor and Francisen_US
dc.sourceInternational Journal of Advertisingen_US
dc.subjectFRASCATI::Social sciences::Economics and Business::Business and Managementen_US
dc.subjectFRASCATI::Social sciences::Sociology::Social topics (women’s and gender studies, social issues, family studies, social work)en_US
dc.subject.otherAdvertisingen_US
dc.subject.otherGender Issuesen_US
dc.titleA Longitudinal Analysis of the Changing Roles of Gender In Advertising: A Content Analysis of Super Bowl Commercialsen_US
dc.typeArticleen_US
dc.contributor.departmentΤμήμα Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεωνen_US
local.identifier.volume35en_US
local.identifier.issue5en_US
local.identifier.firstpage888en_US
local.identifier.lastpage906en_US
local.identifier.eissn1759-3948en_US
Εμφανίζεται στις Συλλογές: Τμήμα Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
IJA.pdf718,03 kBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Τα τεκμήρια στο Αποθετήριο προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.