Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/364
Τίτλος: Standardization, Adaptation, and Personalization of International Corporate Social Media Communications
Συγγραφείς: Hatzithomas, Leonidas
Fotiadis, Thomas A.
Coudounaris, Dafnis N.
Τύπος: Article
Θέματα: FRASCATI::Social sciences::Economics and Business
Λέξεις-Κλειδιά: Social media communications
Ημερομηνία Έκδοσης: 2016
Εκδότης: Wiley
Πηγή: Psychology and Marketing
Τόμος: 33
Τεύχος: 12
Πρώτη Σελίδα: 1098
Τελευταία Σελίδα: 1105
Επιτομή: This research examines both the standardization versus adaptation of Vodafone’s international corporate social media communications strategy in Study 1 and consumers’ attitudes toward this strategy in Study 2. Study 1 investigates Vodafone’s strategy in Facebook through a content analysis and Study 2 focuses on consumers’ attitudes through a qualitative approach of 12 Facebook fans: 6 in the UK and 6 in Greece. The findings reveal that Vodafone implements a local strategy in corporate Facebook campaigns, taking into account the cultural differences between these countries. The results also indicate that the debate on the international corporate Facebook communications strategy should extend beyond the standardization/adaptation dichotomy, pointing out the pivotal role of personalization.
URI: https://doi.org/10.1002/mar.20944
https://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/364
ISSN: 0742-6046
Ηλεκτρονικό ISSN: 1520-6793
Αλλοι Προσδιοριστές: 10.1002/mar.20944
Εμφανίζεται στις Συλλογές: Τμήμα Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
P&M.pdf838,43 kBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Τα τεκμήρια στο Αποθετήριο προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.