Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/364
Πλήρης εγγραφή μεταδεδομένων
Πεδίο DCΤιμήΓλώσσα
dc.contributor.authorHatzithomas, Leonidas-
dc.contributor.authorFotiadis, Thomas A.-
dc.contributor.authorCoudounaris, Dafnis N.-
dc.date.accessioned2019-10-30T19:28:25Z-
dc.date.available2019-10-30T19:28:25Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier10.1002/mar.20944en_US
dc.identifier.issn0742-6046en_US
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.1002/mar.20944en_US
dc.identifier.urihttps://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/364-
dc.description.abstractThis research examines both the standardization versus adaptation of Vodafone’s international corporate social media communications strategy in Study 1 and consumers’ attitudes toward this strategy in Study 2. Study 1 investigates Vodafone’s strategy in Facebook through a content analysis and Study 2 focuses on consumers’ attitudes through a qualitative approach of 12 Facebook fans: 6 in the UK and 6 in Greece. The findings reveal that Vodafone implements a local strategy in corporate Facebook campaigns, taking into account the cultural differences between these countries. The results also indicate that the debate on the international corporate Facebook communications strategy should extend beyond the standardization/adaptation dichotomy, pointing out the pivotal role of personalization.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherWileyen_US
dc.sourcePsychology and Marketingen_US
dc.subjectFRASCATI::Social sciences::Economics and Businessen_US
dc.subject.otherSocial media communicationsen_US
dc.titleStandardization, Adaptation, and Personalization of International Corporate Social Media Communicationsen_US
dc.typeArticleen_US
dc.contributor.departmentΤμήμα Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεωνen_US
local.identifier.volume33en_US
local.identifier.issue12en_US
local.identifier.firstpage1098en_US
local.identifier.lastpage1105en_US
local.identifier.eissn1520-6793en_US
Εμφανίζεται στις Συλλογές: Τμήμα Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
P&M.pdf838,43 kBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Τα τεκμήρια στο Αποθετήριο προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.