Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/552
Τίτλος: A Unified Framework for Decision-Making Process on Social Media Analytics
Συγγραφείς: Misirlis, Nikolaos
Vlachopoulou, Maro
Επιμελητές: Sifaleras, Angelo
Petridis, Konstantinos
Τύπος: Book chapter
Θέματα: FRASCATI::Social sciences::Economics and Business::Business and Management
FRASCATI::Natural sciences::Computer and information sciences
Λέξεις-Κλειδιά: Social media
social media analytics
SMA framework
social data
sma methodologies
decision making
Ημερομηνία Έκδοσης: 2019
Εκδότης: Springer
Πρώτη Σελίδα: 147
Τελευταία Σελίδα: 159
Τίτλος Τόμου: Operational Research in the Digital Era – ICT Challenges
Μέρος Σειράς: Springer Proceedings in Business and Economics
Μέρος Σειράς: Springer Proceedings in Business and Economics
Επιτομή: Data analysis originated from social media presents huge interest among researchers and practitioners. In order to understand better and clarify notions and methodologies used regarding social media analytics, a framework is needed with clear classification schemes and procedures. The objective of this paper is to develop a unified framework that clusters the possible categories of data and their interactions. Furthermore, the proposed framework indicates the procedures that have to be followed in order to achieve the most optimized choice of social media analytics (SMA) methodology, initiating the 4P’s procedure (People, Purpose, Platform, and Process). Next, the methodologies used on SMA, in specific the structural and content-based analysis, as well as their sub-methodologies (community and influencers’ detection, NLP, text, sentiment, and geospatial analysis) are indicated. The proposed framework will facilitate researchers and marketers on the decision-making process by clarifying each step, regarding the objectives, the involved parties, the social media platform, and the analysis process that can be chosen.
URI: https://doi.org/10.1007/978-3-319-95666-4_10
https://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/552
ISBN: 978-3-319-95665-7
978-3-319-95666-4
ISSN: 2198-7246
2198-7254
Αλλοι Προσδιοριστές: 10.1007/978-3-319-95666-4_10
Εμφανίζεται στις Συλλογές: Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
A unified framework for decision-making process on social media analytics (1).pdf828,4 kBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Τα τεκμήρια στο Αποθετήριο προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.