Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/582
Τίτλος: Teachers’ professional competences: what has Drama in Education to offer? An empirical study in Greece
Συγγραφείς: Papavasiliou-Alexiou, Ioanna
Zourna, Christina
Τύπος: Article
Θέματα: FRASCATI::Social sciences::Educational sciences
Λέξεις-Κλειδιά: secondary teachers
Drama in Education
process drama
professional competences
professional skills
Ημερομηνία Έκδοσης: 2016
Πηγή: Professional Development in Education
Τόμος: 42
Τεύχος: 5
Πρώτη Σελίδα: 767
Τελευταία Σελίδα: 786
Επιτομή: This article examines how the training in and use of Drama in Education (DiE) affects the development of teachers’ professional skills. The article draws on data from broader empirical qualitative research about the impact of DiE on personal, social and professional development of Greek secondary school teachers. The research was carried out using focus groups and focused semi-structured interviews with 27 secondary school teachers who had all been trained in DiE and had already integrated it into their instructional practice. As the findings clearly show, DiE has been decisive in the development of teachers’ professional profiles. Since its initial use, DiE has strengthened their professional identity, improved their instructional and organizational skills, enhanced the achievement of learning goals for all stakeholders – teachers and learners alike – reinforced their belief in the necessity of lifelong learning, and helped them develop cooperation and effective interaction in and out of the school environment.
URI: https://doi.org/10.1080/19415257.2015.1127270
https://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/582
ISSN: 1941-5257
1941-5265
Αλλοι Προσδιοριστές: 10.1080/19415257.2015.1127270
Εμφανίζεται στις Συλλογές: Τμήμα Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
Ruomo_Papavassiliou_2016.pdfText of the article634,18 kBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα
Ruomo_Papavassiliou_2016_table kai figure.pdfTables & Figures289,77 kBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Τα τεκμήρια στο Αποθετήριο προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.