Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο:
https://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/603
Τίτλος: | Implementing "rethinking education": Matching skills profiles with open courses through linked open data technologies |
Συγγραφείς: | Zotou, Maria Papantoniou, Agis Kremer, Karel Peristeras, Vassilios Tambouris, Efthimios |
Τύπος: | Article |
Θέματα: | FRASCATI::Natural sciences::Computer and information sciences |
Λέξεις-Κλειδιά: | ESCO LOD rethinking education skills competences MOOC open courses Semantic Web |
Ημερομηνία Έκδοσης: | 2014 |
Πηγή: | Bulletin of the IEEE Technical Committee on Learning Technology |
Τόμος: | 16 |
Τεύχος: | 4 |
Πρώτη Σελίδα: | 18 |
Τελευταία Σελίδα: | 21 |
Επιτομή: | The "Rethinking Education" EC strategy highlights the importance of learning outcomes in education. The so-called Massive Open Online Courses (MOOC) is becoming an increasingly important part of education. In this paper, we present a novel approach and proof-of-concept application to enable automatically matching MOOCs learning outcomes with learners' needs related to specific skills and competencies. For this purpose, we exploit the ESCO classification as well as Linked Open Data (LOD) technologies. |
URI: | https://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/603 |
Εμφανίζεται στις Συλλογές: | Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής |
Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο | Περιγραφή | Μέγεθος | Μορφότυπος | |
---|---|---|---|---|
JR36_eLearning_IEEE_2014.pdf | 209,98 kB | Adobe PDF | Προβολή/Ανοιγμα |
Τα τεκμήρια στο Αποθετήριο προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.