Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/603
Τίτλος: Implementing "rethinking education": Matching skills profiles with open courses through linked open data technologies
Συγγραφείς: Zotou, Maria
Papantoniou, Agis
Kremer, Karel
Peristeras, Vassilios
Tambouris, Efthimios
Τύπος: Article
Θέματα: FRASCATI::Natural sciences::Computer and information sciences
Λέξεις-Κλειδιά: ESCO
LOD
rethinking education
skills
competences
MOOC
open courses
Semantic Web
Ημερομηνία Έκδοσης: 2014
Πηγή: Bulletin of the IEEE Technical Committee on Learning Technology
Τόμος: 16
Τεύχος: 4
Πρώτη Σελίδα: 18
Τελευταία Σελίδα: 21
Επιτομή: The "Rethinking Education" EC strategy highlights the importance of learning outcomes in education. The so-called Massive Open Online Courses (MOOC) is becoming an increasingly important part of education. In this paper, we present a novel approach and proof-of-concept application to enable automatically matching MOOCs learning outcomes with learners' needs related to specific skills and competencies. For this purpose, we exploit the ESCO classification as well as Linked Open Data (LOD) technologies.
URI: https://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/603
Εμφανίζεται στις Συλλογές: Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
JR36_eLearning_IEEE_2014.pdf209,98 kBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Τα τεκμήρια στο Αποθετήριο προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.