Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/637
Πλήρης εγγραφή μεταδεδομένων
Πεδίο DCΤιμήΓλώσσα
dc.contributor.authorDergiades, Theologos-
dc.contributor.authorMavragani, Eleni-
dc.contributor.authorPan, Bing-
dc.date.accessioned2020-03-18T16:47:11Z-
dc.date.available2020-03-18T16:47:11Z-
dc.date.issued2018-06-
dc.identifier10.1016/j.tourman.2017.10.014en_US
dc.identifier.issn0261-5177en_US
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.1016/j.tourman.2017.10.014en_US
dc.identifier.urihttps://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/637-
dc.description.abstractAs search engines constitute a leading tool in planning vacations, researchers have adopted search engine query data to predict the consumption of tourism products. However, when the prevailing shares of visitors come from countries in different languages and with different dominating search engine platforms, the identification of the aggregate search intensity index to forecast overall international arrivals, becomes challenging since two critical sources of bias are involved. After defining the language bias and the platform bias, this study focuses on a destination with a multilingual set of source markets along with different dominating search engine platforms. We analyze monthly data (2004–2015) for Cyprus with two non-causality testing procedures. We find that the corrected aggregate search engine volume index, adjusted for different search languages and different search platforms, is preferable in forecasting international visitor volumes compared to the non-adjusted index.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherElsevieren_US
dc.sourceTourism Managementen_US
dc.subjectFRASCATI::Social sciences::Economics and Business::Economicsen_US
dc.subjectFRASCATI::Social sciences::Economics and Business::Econometricsen_US
dc.subject.otherWeb search intensityen_US
dc.subject.otherGoogle Trendsen_US
dc.subject.otherTourists' arrivalsen_US
dc.titleGoogle Trends and tourists' arrivals: Emerging biases and proposed correctionsen_US
dc.typeArticleen_US
dc.contributor.departmentΤμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδώνen_US
local.identifier.volume66en_US
local.identifier.firstpage108en_US
local.identifier.lastpage120en_US
Εμφανίζεται στις Συλλογές: Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
Tourism Management_Dergiades.pdf508,95 kBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Τα τεκμήρια στο Αποθετήριο προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.