Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/647
Πλήρης εγγραφή μεταδεδομένων
Πεδίο DCΤιμήΓλώσσα
dc.contributor.authorKotzaivazoglou, Iordanis-
dc.contributor.authorHatzithomas, Leonidas-
dc.contributor.authorTsichla, Eirini-
dc.date.accessioned2020-03-21T16:39:20Z-
dc.date.available2020-03-21T16:39:20Z-
dc.date.issued2018-08-03-
dc.identifier10.1007/s12208-018-0202-xen_US
dc.identifier.issn1865-1984en_US
dc.identifier.issn1865-1992en_US
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.1007/s12208-018-0202-xen_US
dc.identifier.urihttps://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/647-
dc.description.abstractThe present study employs a longitudinal approach in order to investigate the use of gender stereotypes in print political advertisements for male candidates for parliamentary seats in Greece. For the purpose of the research, a sample of 863 advertisements from 20 daily national and local Greek newspapers issued between 1993 and 2009 was content analysed. The results of the study indicate that the predominant gender stereotypes in political advertising throughout the period in question were those of the successful and the dynamic male politician. The study revealed, however, that a definite change in the predominant stereotypes took place over the course of the period, there being a gradual shift towards the presentation of gender egalitarian, male figures. While in commercial advertising gender stereotypes have been extensively examined, there is a dearth of research on their manifestation in political advertising.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherSpringeren_US
dc.sourceInternational Review on Public and Nonprofit Marketingen_US
dc.subjectFRASCATI::Social sciences::Economics and Business::Business and Managementen_US
dc.subject.otherGender stereotypesen_US
dc.subject.otherPolitical advertisingen_US
dc.subject.otherContent analysisen_US
dc.subject.otherMale candidatesen_US
dc.titleGender stereotypes in advertisements for male politicians: longitudinal evidence from Greeceen_US
dc.typeArticleen_US
dc.contributor.departmentΤμήμα Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεωνen_US
local.identifier.volume15en_US
local.identifier.issue3en_US
local.identifier.firstpage333en_US
local.identifier.lastpage352en_US
Εμφανίζεται στις Συλλογές: Τμήμα Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
Gender Stereotypes in Advertisements.pdf255,35 kBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Τα τεκμήρια στο Αποθετήριο προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.