Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/675
Πλήρης εγγραφή μεταδεδομένων
Πεδίο DCΤιμήΓλώσσα
dc.contributor.authorPapadopoulos, Konstantinos-
dc.contributor.authorBarouti, Marialena-
dc.contributor.authorKoustriava, Eleni-
dc.date.accessioned2020-04-08T14:49:03Z-
dc.date.available2020-04-08T14:49:03Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier10.1177/0014402918764300en_US
dc.identifier.issn0014-4029en_US
dc.identifier.issn2163-5560en_US
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.1177/0014402918764300en_US
dc.identifier.urihttps://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/675-
dc.description.abstractTo examine how individuals with visual impairments understand space and the way they develop cognitive maps, we studied the differences in cognitive maps resulting from different methods and tools for spatial coding in large geographical spaces. We examined the ability of 21 blind individuals to create cognitive maps of routes in unfamiliar areas using (a) audiotactile maps, (b) tactile maps, and (c) direct experience of movement along the routes. We also compared participants’ cognitive maps created with the use of audiotactile maps, tactile maps, and independent movement along the routes with regard to their precision (i.e., the correctness or incorrectness of spatial information location) and inclusiveness (i.e., the amount of spatial information included correctly in the cognitive map). The results of the experimental trials demonstrated that becoming familiar with an area is easier for blind individuals when they use a tactile aide, such as an audiotactile map, as compared with walking along the route.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.sourceExceptional Childrenen_US
dc.subjectFRASCATI::Social sciencesen_US
dc.subjectFRASCATI::Social sciences::Educational sciencesen_US
dc.titleDifferences in Spatial Knowledge of Individuals With Blindness When Using Audiotactile Maps, Using Tactile Maps, and Walkingen_US
dc.typeArticleen_US
dc.contributor.departmentΤμήμα Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικήςen_US
local.identifier.volume84en_US
local.identifier.issue3en_US
local.identifier.firstpage330en_US
local.identifier.lastpage343en_US
Εμφανίζεται στις Συλλογές: Τμήμα Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
exceptional children.pdf705,84 kBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Τα τεκμήρια στο Αποθετήριο προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.