Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/707
Πλήρης εγγραφή μεταδεδομένων
Πεδίο DCΤιμήΓλώσσα
dc.contributor.authorKaripidis, Philippos-
dc.contributor.authorSartzetakis, Eftichios S.-
dc.date.accessioned2020-05-02T04:05:09Z-
dc.date.available2020-05-02T04:05:09Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier10.1155/2013/920164en_US
dc.identifier.issn2090-2123en_US
dc.identifier.issn2090-2131en_US
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.1155/2013/920164en_US
dc.identifier.urihttps://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/707-
dc.description.abstractThe present paper proposes a framework for examining whether a food production enterprise, attempting to build an ecocertification strategy, connects the creation of environmental value with the creation of economic value, balancing environmental sustainability with economic sustainability. More specifically, the paper combines demand theory with a discreet choice consumers’ model in an embryonic ecocertified food market, to examine whether economic value is created and to identify the determinants of this value creation. An empirical investigation of the model using consumer data indicates that a variety of factors, such as consumer’s age and profession, family’s income and purchasing strategy, product quality association in consumers’ mind and the retailing outlet, play an important role in shaping the respondents’ intention to pay for the ecofriendliness of products. The proposed framework can help enterprise management to balance the consumers’ and enterprise owners’ claims in cases where certification schemes or standards exist that enable enterprises to communicate social responsibility to their customers.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.sourceEconomics Research Internationalen_US
dc.subjectFRASCATI::Social sciencesen_US
dc.titleFirm’s Decisions Based on Consumers’ Choices in Ecocertified Food Marketsen_US
dc.typeArticleen_US
dc.contributor.departmentΤμήμα Οικονομικών Επιστημώνen_US
local.identifier.volume2013en_US
local.identifier.firstpage1en_US
local.identifier.lastpage10en_US
Εμφανίζεται στις Συλλογές: Τμήμα Οικονομικών Επιστημών

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
Firm’s Decisions Based on Consumers’ Choices.pdf1,08 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Τα τεκμήρια στο Αποθετήριο προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.