Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/742
Τίτλος: Introducing Relational Dialectics on Actor Engagement in the Social Media Ecosystem
Συγγραφείς: Tsiotsou, Rodoula H.
Τύπος: Article
Θέματα: FRASCATI::Social sciences::Economics and Business::Business and Management
FRASCATI::Social sciences::Economics and Business::Business and Management
Λέξεις-Κλειδιά: customer/actor engagement
social media
relational dialectics
SDL service ecosystem
Ημερομηνία Έκδοσης: 2021
Εκδότης: EMERALD
Πηγή: Journal of Services Marketing
Τόμος: 35
Τεύχος: 3
Πρώτη Σελίδα: 349
Τελευταία Σελίδα: 366
Επιτομή: Abstract Purpose. The purpose of this paper is to provide an in-depth understanding of actor engagement (AE) on social media by proposing a holistic and integrative conceptual framework. Methodology/Approach. Based on a sample of 118 articles, the paper draws on the service-dominant logic (SDL)-based service ecosystem perspective combined with the tenets of relational dialectics as theoretical lenses to inform AE research in social media. Findings. The paper proposes a framework of AE in social media called the TASC model, an acronym of Thesis-Antithesis-Synthesis-Conflict. TASC introduces the dialectical nature of AE and discusses the contexts and levels of AE in the social media ecosystem as well as their evolving processes. Practical Implications. Firms can apply the knowledge provided by TASC to gather marketing intelligence and develop marketing strategies to anticipate tensions, motivate the desired AE intensity and valence, and reinforce value co-creation in the social media ecosystem. Originality. TASC is a comprehensive framework that, for the first time, explains engagement at all levels of the social media ecosystem by combining the SDL-based service ecosystem view with the relational dialectics perspective.
URI: https://doi.org/10.1108/JSM-01-2020-0027
https://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/742
Αλλοι Προσδιοριστές: 10.1108/JSM-01-2020-0027
Εμφανίζεται στις Συλλογές: Τμήμα Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
Relational Dialectics in Actor Engagement on Social Media-Final October 2020.pdf739,56 kBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Τα τεκμήρια στο Αποθετήριο προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.