Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/750
Τίτλος: Using explanations for recommender systems in learning design settings to enhance teachers’ acceptance and perceived experience
Συγγραφείς: Karga, Soultana
Satratzemi, Maya
Τύπος: Article
Θέματα: FRASCATI::Engineering and technology
FRASCATI::Social sciences
Λέξεις-Κλειδιά: explanations
recommender systems
learning design
technology enhanced learning
Ημερομηνία Έκδοσης: 9-Απρ-2019
Εκδότης: Springer US
Πηγή: Education and Information Technologies
Τόμος: 24
Τεύχος: 5
Πρώτη Σελίδα: 2953
Τελευταία Σελίδα: 2974
Επιτομή: The reuse of Learning Designs can bring significant advantages to the educational community such as the diffusion of best teaching practices and the improvement of teaching quality and learning outcomes. Although various tools, including Recommender Systems, have been developed to implement the notion of reusing Learning Designs, their adoption by teachers falls short of expectations. This paper investigates the results of providing explanations for Learning Design recommendations to teachers. To this end, we designed and implemented an explanatory mechanism incorporated into a Recommender System, which propose pre-existing Learning Designs to teachers. We then conducted a user-centric evaluation experiment. Overall, this study provides evidence that explanations should be incorporated into Recommender Systems that propose Learning Designs, as a way of improving the teacher-perceived experience and promoting their wider adoption by teachers. The more teachers accept and adopt Recommender Systems that propose Learning Designs, the more the educational community gains the benefits of reusing Learning Designs.
URI: https://doi.org/10.1007/s10639-019-09909-z
https://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/750
ISSN: 1360-2357
1573-7608
Αλλοι Προσδιοριστές: 10.1007/s10639-019-09909-z
Εμφανίζεται στις Συλλογές: Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
EAIT-accepted.pdf618,85 kBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Τα τεκμήρια στο Αποθετήριο προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.