Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/839
Τίτλος: Teaching introductory macroeconomics during the Greek financial crisis
Συγγραφείς: Marangos, John
Τύπος: Article
Θέματα: FRASCATI::Social sciences::Economics and Business::Economics
FRASCATI::Social sciences::Educational sciences::Education, general (including: training, pedagogy,didactics)
Λέξεις-Κλειδιά: Global financial crisis
Greek financial crisis
Introductory macroeconomics
Teaching economics
Ημερομηνία Έκδοσης: 2019
Πηγή: International Journal of Social Economics
Τόμος: 46
Τεύχος: 8
Πρώτη Σελίδα: 1032
Τελευταία Σελίδα: 1045
Επιτομή: Purpose The purpose of this paper is to determine how including the Greek financial crisis in teaching introductory macroeconomics benefits students. Design/methodology/approach The methodology is based on the responses of a recent survey administered to students at a university in Greece. Findings An eclectic approach that distinguishes various economic theories and methodologies, mainly neoclassical and Keynesian, can provide a pedagogical way of teaching introductory macroeconomics, allowing students to use their everyday personal experiences in determining the most “suitable” theory in explaining the crisis. Originality/value To the author’s knowledge, such an exercise of discovering students’ perceptions of teaching an introductory macroeconomics Substitute with course during the global financial crisis has not yet been attempted.
URI: https://doi.org/10.1108/IJSE-09-2017-0421
https://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/839
ISSN: 0306-8293
Αλλοι Προσδιοριστές: 10.1108/IJSE-09-2017-0421
Εμφανίζεται στις Συλλογές: Τμήμα Βαλκανικών Σλαβικών & Ανατολικών Σπουδών

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
Revised IJSE.pdf1,01 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Τα τεκμήρια στο Αποθετήριο προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.