Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/841
Τίτλος: How introductory macroeconomics should be taught after the global financial crisis: data from Greek university students
Συγγραφείς: Marangos, John
Ioakimidis, Marilou
Τύπος: Article
Θέματα: FRASCATI::Social sciences::Economics and Business::Economics
FRASCATI::Social sciences::Educational sciences::Education, general (including: training, pedagogy,didactics)
Ημερομηνία Έκδοσης: 2019
Πηγή: International Journal of Pluralism and Economics Education
Τόμος: 10
Τεύχος: 2
Πρώτη Σελίδα: 155
Επιτομή: The aim of this paper is to review a range of suggestions made in the literature to improve economics pedagogy following the recent global financial crisis. In addition, we scrutinise responses to a survey of macroeconomics students from the University of Macedonia to determine issues in teaching economics and what the responses imply about how pedagogy may be improved. Both the literature and the survey analysis suggest the importance of teaching economics more relevant and responsive to real-world economic phenomena. However, different ways of accomplishing this objective are suggested by the two sources. The analysis of the Greek student survey also suggests the importance of addressing the issue of non-authoritative versus authoritative sources of information.
URI: https://doi.org/10.1504/IJPEE.2019.101725
https://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/841
ISSN: 1757-5648
1757-5656
Αλλοι Προσδιοριστές: 10.1504/IJPEE.2019.101725
Εμφανίζεται στις Συλλογές: Τμήμα Βαλκανικών Σλαβικών & Ανατολικών Σπουδών

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
jmfinalfeb15.pdf616,19 kBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Τα τεκμήρια στο Αποθετήριο προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.