Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/841
Πλήρης εγγραφή μεταδεδομένων
Πεδίο DCΤιμήΓλώσσα
dc.contributor.authorMarangos, John-
dc.contributor.authorIoakimidis, Marilou-
dc.date.accessioned2020-11-19T09:45:38Z-
dc.date.available2020-11-19T09:45:38Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier10.1504/IJPEE.2019.101725en_US
dc.identifier.issn1757-5648en_US
dc.identifier.issn1757-5656en_US
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.1504/IJPEE.2019.101725en_US
dc.identifier.urihttps://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/841-
dc.description.abstractThe aim of this paper is to review a range of suggestions made in the literature to improve economics pedagogy following the recent global financial crisis. In addition, we scrutinise responses to a survey of macroeconomics students from the University of Macedonia to determine issues in teaching economics and what the responses imply about how pedagogy may be improved. Both the literature and the survey analysis suggest the importance of teaching economics more relevant and responsive to real-world economic phenomena. However, different ways of accomplishing this objective are suggested by the two sources. The analysis of the Greek student survey also suggests the importance of addressing the issue of non-authoritative versus authoritative sources of information.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.sourceInternational Journal of Pluralism and Economics Educationen_US
dc.subjectFRASCATI::Social sciences::Economics and Business::Economicsen_US
dc.subjectFRASCATI::Social sciences::Educational sciences::Education, general (including: training, pedagogy,didactics)en_US
dc.titleHow introductory macroeconomics should be taught after the global financial crisis: data from Greek university studentsen_US
dc.typeArticleen_US
dc.contributor.departmentΤμήμα Βαλκανικών Σλαβικών & Ανατολικών Σπουδώνel
local.identifier.volume10en_US
local.identifier.issue2en_US
local.identifier.firstpage155en_US
Εμφανίζεται στις Συλλογές: Τμήμα Βαλκανικών Σλαβικών & Ανατολικών Σπουδών

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
jmfinalfeb15.pdf616,19 kBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Τα τεκμήρια στο Αποθετήριο προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.