Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο:
https://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/883
Πλήρης εγγραφή μεταδεδομένων
Πεδίο DC | Τιμή | Γλώσσα |
---|---|---|
dc.contributor.author | Papachristou, Nikos | - |
dc.contributor.author | Refanidis, Ioannis | - |
dc.contributor.editor | Plaat, Aske | - |
dc.contributor.editor | van den Herik, Jaap | - |
dc.contributor.editor | Kosters, Walter | - |
dc.date.accessioned | 2021-04-03T05:52:15Z | - |
dc.date.available | 2021-04-03T05:52:15Z | - |
dc.date.issued | 2015-07 | - |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.1007/978-3-319-27992-3_16 | en_US |
dc.identifier.uri | https://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/883 | - |
dc.description.abstract | Palamedes is an ongoing project for building expert playing bots that can play backgammon variants. Until recently the position evaluation relied only on self-trained neural networks. This paper describes the first attempt to augment Palamedes by constructing databases for certain endgame positions for the backgammon variant of Plakoto. The result is 5 databases containing 12,480,720 records in total; they can calculate accurately the best move for roughly 3.4 × 1015 positions. To the best of our knowledge, this is the first time that an endgame database is created for this game. | en_US |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.publisher | Springer | en_US |
dc.relation.ispartofseries | Lecture Notes on Computer Science | en_US |
dc.subject | FRASCATI::Natural sciences::Computer and information sciences | en_US |
dc.subject.other | Endgame Databases | en_US |
dc.subject.other | Backgammon | en_US |
dc.subject.other | Endgame Positions | en_US |
dc.subject.other | Palamedes | en_US |
dc.subject.other | Game Theoretical Value | en_US |
dc.title | Constructing Pin Endgame Databases for the Backgammon Variant Plakoto | en_US |
dc.type | Conference Paper | en_US |
dc.contributor.department | Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής | en_US |
local.identifier.volume | 9525 | en_US |
local.identifier.firstpage | 177 | en_US |
local.identifier.lastpage | 184 | en_US |
local.identifier.volumetitle | ACG 2015: Advances in Computer Games | en_US |
local.identifier.eisbn | 978-3-319-27992-3 | en_US |
Εμφανίζεται στις Συλλογές: | Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής |
Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο | Περιγραφή | Μέγεθος | Μορφότυπος | |
---|---|---|---|---|
ACG-15_NP - preprint.pdf | preprint | 333,47 kB | Adobe PDF | Προβολή/Ανοιγμα |
Τα τεκμήρια στο Αποθετήριο προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.