Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο:
https://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/886
Πλήρης εγγραφή μεταδεδομένων
Πεδίο DC | Τιμή | Γλώσσα |
---|---|---|
dc.contributor.author | Papachristou, Nikos | - |
dc.contributor.author | Refanidis, Ioannis | - |
dc.contributor.editor | Likas, A. | - |
dc.contributor.editor | Blekas, K. | - |
dc.contributor.editor | Kalles, D. | - |
dc.date.accessioned | 2021-04-03T06:11:52Z | - |
dc.date.available | 2021-04-03T06:11:52Z | - |
dc.date.issued | 2014-05 | - |
dc.identifier | 10.1007/978-3-319-07064-3_49 | en_US |
dc.identifier.isbn | 978-3-319-07063-6 | en_US |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.1007/978-3-319-07064-3_49 | en_US |
dc.identifier.uri | https://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/886 | - |
dc.description.abstract | Players of complex board games like backgammon, chess and go, were always wondering what the best opening moves for their favourite game are. In the last decade, computer analysis has offered more insight to many opening variations. This is especially true for backgammon, where computer rollouts have radically changed the way human experts play the opening. In this paper we use Palamedes, the winner of the latest computer backgammon Olympiad, to make the first ever computer assisted analysis of the opening rolls for the backgammon variants Portes, Plakoto and Fevga (collectively called Tavli in Greece). We then use these results to build effective match strategies for each game variant. | en_US |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.publisher | Springer International | en_US |
dc.relation.ispartofseries | Lecture Notes on Computer Science | en_US |
dc.subject | FRASCATI::Natural sciences::Computer and information sciences | en_US |
dc.subject.other | Monte Carlo | en_US |
dc.subject.other | Game Statistics | en_US |
dc.subject.other | Match play | en_US |
dc.subject.other | Backgammon | en_US |
dc.subject.other | Plakoto | en_US |
dc.subject.other | Fevga | en_US |
dc.title | Opening Statistics and Match Play for Backgammon Games | en_US |
dc.type | Conference Paper | en_US |
dc.contributor.department | Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής | en_US |
local.identifier.volume | 8445 | en_US |
local.identifier.firstpage | 569 | en_US |
local.identifier.lastpage | 582 | en_US |
local.identifier.volumetitle | Artificial Intelligence: Methods and Applications. SETN 2014 | en_US |
local.identifier.eisbn | 978-3-319-07064-3 | en_US |
Εμφανίζεται στις Συλλογές: | Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής |
Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο | Περιγραφή | Μέγεθος | Μορφότυπος | |
---|---|---|---|---|
BgStats-SETN - preprint.pdf | preprint | 365,42 kB | Adobe PDF | Προβολή/Ανοιγμα |
Τα τεκμήρια στο Αποθετήριο προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.