Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/901
Τίτλος: Examining Students’ Perceptions on the Success of Open Data Education Based on PBL and Digital Technologies
Συγγραφείς: Dermentzi, Eleni
Zotou, Maria
Tambouris, Efthimios
Tarabanis, Konstantinos
Τύπος: Conference Paper
Θέματα: FRASCATI::Natural sciences::Computer and information sciences
Ημερομηνία Έκδοσης: 2018
Τόμος: British Academy of Management Annual Conference 2018 (BAM 2018)
Τίτλος Τόμου: British Academy of Management Annual Conference 2018 (BAM 2018)
Επιτομή: With Open Data becoming more popular and more public bodies publishing their datasets, the need for educating citizens on how they can use them has become prominent. The current study is based on a pilot undergraduate module that aimed to facilitate the development of Open Data skills by students. The module used learning technologies (i.e. Moodle, Tableau) and followed a Problem Based Learning approach. A focus group methodology has been chosen in order to understand students' shared experience during the pilot. ‘Tutor guidance’, ‘Open Data and PBL skills’, and ‘use of learning technologies’ have emerged as the main themes from the preliminary analysis. While the students felt that they have gained various skills, they seemed unsure about their role in the PBL process and the importance of learning technologies.
URI: https://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/901
Εμφανίζεται στις Συλλογές: Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής
Τμήμα Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
CR94_PBL3_ODEdu_BAM_2018.pdf233,68 kBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Τα τεκμήρια στο Αποθετήριο προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.