Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/1089
Τίτλος: Assessing the Adoption of e-Government Services by Teachers in Greece
Συγγραφείς: Zafiropoulos, Kostas
Karavasilis, Ioannis
Vrana, Vasiliki
Τύπος: Article
Θέματα: FRASCATI::Social sciences::Media and communications
Λέξεις-Κλειδιά: e-Government adoption
teachers
Greece
SEM
trust
risk
TAM
DOI
Ημερομηνία Έκδοσης: 2012
Πηγή: Future Internet
Τόμος: 4
Τεύχος: 2
Πρώτη Σελίδα: 528
Τελευταία Σελίδα: 544
Επιτομή: echnological developments and governments’ understanding of what citizens need usually determine the design of public online services. For successful implementation of e-Government services, governments have to place the user in the center of future developments, understand what citizens need and measure what increases citizens’ willingness to adopt e-government services. The paper uses the Technology Acceptance Model (TAM), the extended TAM, the Diffusion of Innovations (DOI) theory and the important determinants of user acceptance perceived risk and trust, in order to describe teachers’ behavioral intensions to adopt e-Government services. A model containing trust and risk, along with cognitive, social and intrinsic factors is used to study the intentions of e-Government use by Greek primary and secondary education teachers. Two hundred and thirty teachers responded to an online survey. Findings reveal that cognitive and intrinsic factors have significant effects on intentions to use e-Government websites.
URI: https://doi.org/10.3390/fi4020528
https://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/1089
ISSN: 1999-5903
Αλλοι Προσδιοριστές: 10.3390/fi4020528
Εμφανίζεται στις Συλλογές: Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
futureinternet-04-00528-v2.pdf352,29 kBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Τα τεκμήρια στο Αποθετήριο προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.