Please use this identifier to cite or link to this item: https://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/1110
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorLefkos, Ioannis-
dc.date.accessioned2022-02-24T17:03:54Z-
dc.date.available2022-02-24T17:03:54Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifier.isbn978-960-93-2884-5en_US
dc.identifier.urihttps://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/1110-
dc.description.abstractΣτην μελέτη αυτή παρουσιάζεται μια εφαρμογή ενός εκπαιδευτικού λογισμικού για τη διδασκαλία των θερμικών φαινομένων. Χρησιμοποιήθηκε ένα πρωτότυπο λογισμικό, το «Εικονικό Εργαστήριο Θερμότητας», που είναι ένα ανοιχτό υπολογιστικό περιβάλλον προσομοίωσης των θερμικών φαινομένων και προσφέρει μεγάλες δυνατότητες καλλιέργειας των διερευνητικών και πειραματικών δεξιοτήτων των μαθητών. Ο εικονικό ερ- γαστήριο διαθέτει χειριστικό και αισθητηριακό ρεαλισμό σε μεγάλο βαθμό και αρκετά χαρακτηριστικά που μπορούν να διευρύνουν τα όρια ενός πραγματικού εργαστηρίου. Η διδακτική πρόταση που αναπτύχθηκε αφορά την εργαστηριακή διδασκαλία των φυσικών φαινομένων «Αλλαγής Φυσικής Κατάστασης» των σωμάτων και υλοποιήθηκε με την μορφή Φύλλων Εργασίας με πειραματικές δραστηριότητες που καλούνται να εκτελέσουν οι μαθητές προκειμένου να διερευνήσουν τις αντίστοιχες έννοιες και φαινόμενα. Τα Φύλλα Εργασίας έχουν αρθρωτή δομή προκειμένου οι δραστηριότητες να προσαρμόζονται εύκολα από τον εκπαιδευτικό στις συνθήκες τις τάξης του ή και να πραγματοποιούνται σε συνδυασμό με ασκήσεις σε πραγματικό εργαστήριο. Το συνολικό πακέτο λογισμικού και διδακτικής πρότασης αξιολογήθηκε πιλοτικά από ένα πληθυσμό καθηγητών κλάδου Φυσικών Επιστημών. Η αξιολόγηση έγινε με χρήση ενός ερωτηματολογίου, του οποίου τα δεδομένα αναλύθηκαν στατιστικά και παρουσιάζονται, ενδιαφέρουσα όμως ήταν και η γενικότερη στάση των καθηγητών, μια και οι περισσότεροι έρχονταν πρώτη φορά σε επαφή με τέτοιου είδους εκπαιδευτικό πακέτο λογισμικού.en_US
dc.language.isoelen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/*
dc.subjectFRASCATI::Natural sciences::Physical sciencesen_US
dc.subjectFRASCATI::Social sciences::Educational sciences::Education, general (including: training, pedagogy,didactics)en_US
dc.subject.otherΕικονικά Εργαστήριαen_US
dc.subject.otherΦυσικές Επιστήμεςen_US
dc.subject.otherΔιδακτική Φυσικών Επιστημώνen_US
dc.subject.otherΤΠΕ στην Εκπαίδευσηen_US
dc.subject.otherΥποχρεωτική Εκπαίδευσηen_US
dc.titleΕκπαιδευτικές Εφαρμογές Εικονικών Εργαστηρίωνen_US
dc.title.alternativeΜια Πρόταση για τη Διδακτική Αξιοποίηση του Εργαστηρίου Θερμότητας του Λογισμικού Σ.Ε.Π. (Σύνθετο Εργαστηριακό Περιβάλλον)en_US
dc.typeBooken_US
dc.contributor.departmentΤμήμα Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικήςen_US
local.identifier.firstpage1en_US
local.identifier.lastpage120en_US
Appears in Collections:Staff Publications



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons