Please use this identifier to cite or link to this item: https://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/1110
Title: Εκπαιδευτικές Εφαρμογές Εικονικών Εργαστηρίων
Other Titles: Μια Πρόταση για τη Διδακτική Αξιοποίηση του Εργαστηρίου Θερμότητας του Λογισμικού Σ.Ε.Π. (Σύνθετο Εργαστηριακό Περιβάλλον)
Authors: Lefkos, Ioannis
Type: Book
Subjects: FRASCATI::Natural sciences::Physical sciences
FRASCATI::Social sciences::Educational sciences::Education, general (including: training, pedagogy,didactics)
Keywords: Εικονικά Εργαστήρια
Φυσικές Επιστήμες
Διδακτική Φυσικών Επιστημών
ΤΠΕ στην Εκπαίδευση
Υποχρεωτική Εκπαίδευση
Issue Date: 2011
First Page: 1
Last Page: 120
Abstract: Στην μελέτη αυτή παρουσιάζεται μια εφαρμογή ενός εκπαιδευτικού λογισμικού για τη διδασκαλία των θερμικών φαινομένων. Χρησιμοποιήθηκε ένα πρωτότυπο λογισμικό, το «Εικονικό Εργαστήριο Θερμότητας», που είναι ένα ανοιχτό υπολογιστικό περιβάλλον προσομοίωσης των θερμικών φαινομένων και προσφέρει μεγάλες δυνατότητες καλλιέργειας των διερευνητικών και πειραματικών δεξιοτήτων των μαθητών. Ο εικονικό ερ- γαστήριο διαθέτει χειριστικό και αισθητηριακό ρεαλισμό σε μεγάλο βαθμό και αρκετά χαρακτηριστικά που μπορούν να διευρύνουν τα όρια ενός πραγματικού εργαστηρίου. Η διδακτική πρόταση που αναπτύχθηκε αφορά την εργαστηριακή διδασκαλία των φυσικών φαινομένων «Αλλαγής Φυσικής Κατάστασης» των σωμάτων και υλοποιήθηκε με την μορφή Φύλλων Εργασίας με πειραματικές δραστηριότητες που καλούνται να εκτελέσουν οι μαθητές προκειμένου να διερευνήσουν τις αντίστοιχες έννοιες και φαινόμενα. Τα Φύλλα Εργασίας έχουν αρθρωτή δομή προκειμένου οι δραστηριότητες να προσαρμόζονται εύκολα από τον εκπαιδευτικό στις συνθήκες τις τάξης του ή και να πραγματοποιούνται σε συνδυασμό με ασκήσεις σε πραγματικό εργαστήριο. Το συνολικό πακέτο λογισμικού και διδακτικής πρότασης αξιολογήθηκε πιλοτικά από ένα πληθυσμό καθηγητών κλάδου Φυσικών Επιστημών. Η αξιολόγηση έγινε με χρήση ενός ερωτηματολογίου, του οποίου τα δεδομένα αναλύθηκαν στατιστικά και παρουσιάζονται, ενδιαφέρουσα όμως ήταν και η γενικότερη στάση των καθηγητών, μια και οι περισσότεροι έρχονταν πρώτη φορά σε επαφή με τέτοιου είδους εκπαιδευτικό πακέτο λογισμικού.
URI: https://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/1110
ISBN: 978-960-93-2884-5
Appears in Collections:Staff Publications



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons