Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/1137
Πλήρης εγγραφή μεταδεδομένων
Πεδίο DCΤιμήΓλώσσα
dc.contributor.authorStogiannidis, Athanasios-
dc.contributor.authorKoutsoupias, Nikos-
dc.date.accessioned2022-06-10T07:19:37Z-
dc.date.available2022-06-10T07:19:37Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier10.12681/jret.9107en_US
dc.identifier.issn2241-200Xen_US
dc.identifier.issn1108-4634en_US
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.12681/jret.9107en_US
dc.identifier.urihttps://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/1137-
dc.description.abstractΜε την παρούσα εργασία παρουσιάζουμε μια πρόταση ανάλυσης της διδακτικής διάστασης σχολικών εγχειριδίων. Η πρόταση αυτή συνιστά μια νέα μέθοδο έρευνας πάνω στα σχολικά εγχειρίδια, την οποίαν ονομάσαμε Γεωμετρική Διδακτική Ανάλυση (Geometric Didactic Analysis – Ge.Di.An.). Με τον όρο «διδακτική ανάλυση» αναφερόμαστε σε δύο πτυχές έρευνας: α. πρώτον, στη διερεύνηση της διδακτικής καταλληλότητας ενός σχολικού εγχειριδίου. β. στη σχέση που διαμορφώνεται ανάμεσα στα περιεχόμενα και στον τρόπο με τον οποίο τα περιεχόμενα αυτά προσφέρονται κατά τη διδασκαλία. Η έρευνά μας χρησιμοποιεί ως μονάδες ανάλυσης όλα τα μέσα ελέγχου της μάθησης, όπως π.χ. ερωτήσεις, εργασίες κτλ. Το καινοτόμο στοιχείο της μεθόδου έγκειται, στο ότι συνδέει γνωστές ταξινομίες, που αναπτύχθηκαν στον χώρο της Διδακτικής, με μεθόδους Πολυμεταβλητής Στατιστικής Ανάλυσης, και ως εκ τούτου, εξάγει ομαδοποιήσεις ποιοτικών χαρακτηριστικών με διδακτικό ενδιαφέρον. Στην ανά χείρας εργασία εφαρμόζουμε τη Γεωμετρική Διδακτική Ανάλυση στις τέσσερις διδακτικές ενότητες που υπάρχουν στο Β’ κεφάλαιο του βιβλίου μαθητή, για το Μάθημα των Θρησκευτικών της Α’ Γυμνασίου στην Ελλάδα. Τα αποτελέσματα της έρευνάς μας, μας οδηγούν στο συμπέρασμα, ότι ορισμένες διδακτικές επιλογές στις οποίες προέβησαν οι συγγραφείς των υπό εξέταση διδακτικών ενοτήτων, παρουσιάζουν ερωτηματικά και προβλήματα. Ως εκ τούτου, θα πρέπει να αναθεωρηθούν.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.sourceΕπιστημονική Επετηρίδα Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών Πανεπιστημίου Ιωαννίνωνen_US
dc.subjectFRASCATI::Social sciences::Educational sciencesen_US
dc.subject.otherδιδακτική ανάλυσηen_US
dc.subject.otherσχολικά εγχειρίδιαen_US
dc.subject.otherδιδακτικά εγχειρίδιαen_US
dc.subject.otherΓεωμετρική Διδακτική Ανάλυσηen_US
dc.subject.otherΜάθημα των Θρησκευτικώνen_US
dc.subject.otherΠαραγοντική Ανάλυση Αντιστοιχιώνen_US
dc.titleΠρόταση Ανάλυσης της Διδακτικής Διάστασης των Σχολικών Εγχειριδίων. Εφαρμογή στο Μάθημα των Θρησκευτικώνen_US
dc.typeArticleen_US
dc.contributor.departmentΤμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδώνen_US
local.identifier.volume8en_US
local.identifier.firstpage90en_US
Εμφανίζεται στις Συλλογές: Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
[Π12].pdf799,8 kBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons