Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/1147
Τίτλος: Online Art Buying Decision Support: A Multivariate Approach
Συγγραφείς: Koutsoupias, Nikos
Τύπος: Conference Paper
Θέματα: FRASCATI::Social sciences
Λέξεις-Κλειδιά: art sales
e-business ranking
ranking data
multiple correspondence analysis
decision support
Ημερομηνία Έκδοσης: 2018
Εκδότης: Εργαστήριο Διεθνών Σχέσεων και Ευρωπαϊκής Ολοκλήρωσης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας
Πηγή: Proceedings if the ICIB2017-18 Conference
Πρώτη Σελίδα: 164
Τελευταία Σελίδα: 169
Τίτλος Τόμου: Proceedings of the International Conference of International Business
Επιτομή: We introduce a new perspective in visualizing rankings of online sales platforms created as a decision support tool on behalf of international fine art buyers and collectors. By means of Multiple Correspondence Analysis, a descriptive statistics multivariate data analysis method, groups of top-ranked online sellers are extracted and mapped taking into consideration all available ranking variables: Visits Movement, Purchases, Buyer and Visitor Experience. This research enables prospective online art buyers to take evidence-based decisions derived from multivariate ranking data originating from internet seller platform surveys.
URI: https://zenodo.org/record/2576124#.YqxGUHZBxPY
https://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/1147
Ηλεκτρονικό ISBN: 978-618-5255-12-1
ISSN: 2241-5645
Αλλοι Προσδιοριστές: 10.5281/zenodo.2576124
Εμφανίζεται στις Συλλογές: Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
[Σ33].pdf1,56 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons