Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/1196
Πλήρης εγγραφή μεταδεδομένων
Πεδίο DCΤιμήΓλώσσα
dc.contributor.authorEfopoulos, Vassilios-
dc.contributor.authorDagdilelis, Vassilios-
dc.contributor.authorEvangelidis, Georgios-
dc.contributor.authorSatratzemi, Maya-
dc.date.accessioned2022-08-26T11:42:57Z-
dc.date.available2022-08-26T11:42:57Z-
dc.date.issued2005-
dc.identifier10.1145/1067445.1067479en_US
dc.identifier.isbn1595930248en_US
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.1145/1067445.1067479en_US
dc.identifier.urihttps://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/1196-
dc.description.abstractThis paper presents an overview of the design principles and the evaluation of a new programming environment, WIPE (Web Integrated Programming Environment), designed specifically to teach novices the fundamentals of programming. The environment is designed for use in secondary education as a first programming course, in order to help students become familiar with the main programming concepts.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/*
dc.subjectFRASCATI::Natural sciences::Computer and information sciencesen_US
dc.subject.otherWeb-based compileren_US
dc.subject.othere-learningen_US
dc.subject.otherinteractive learning environmenten_US
dc.subject.otherprogramming and programming languagesen_US
dc.subject.othersecondary educationen_US
dc.titleWIPE: a programming environment for novicesen_US
dc.typeConference Paperen_US
dc.contributor.departmentΤμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικήςen_US
local.identifier.firstpage113en_US
local.identifier.volumetitleProceedings of the 10th annual SIGCSE conference on Innovation and technology in computer science education - ITiCSE '05en_US
Εμφανίζεται στις Συλλογές: Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
2005_iticse.pdf210,33 kBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons