Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/1491
Τίτλος: A superiority–inferiority hypothesis on disparagement humor: The role of disposition toward ridicule
Συγγραφείς: Hatzithomas, Leonidas
Voutsa, Maria C.
Boutsouki, Christina
Zotos, Yorgos
Τύπος: Article
Θέματα: FRASCATI::Social sciences::Economics and Business::Business and Management
FRASCATI::Social sciences::Psychology::Psychology (including: human-machine relations)
Λέξεις-Κλειδιά: Humor
Advertising
Disposition toward ridicule
Experiment
Ημερομηνία Έκδοσης: 2021
Εκδότης: Taylor & Francis
Πηγή: Journal of Consumer Behaviour
Τόμος: 20
Τεύχος: 4
Πρώτη Σελίδα: 923
Τελευταία Σελίδα: 941
Τίτλος Τόμου: Special Issue: Contemporary Personality Perspectives in Consumer Behaviour
Επιτομή: The present paper adopts and substantiates a superiority–inferiority hypothesis on disparagement humor generation and appreciation. Two between-subjects (identification with a character acting as victimizer or victim) experiments address disparaging humorous advertising effectiveness, providing a novel perspective on very old questions. Perceived superiority and inferiority autonomously mediate the relationship between a disparaging advertisement and perceived humorousness. Individuals with high superiority motivation (i.e., high-katagelasticists) experience increased humorousness and an improved attitude toward the brand when they identify with a character acting as victimizer in the disparaging ad. People with a motivation to avoid inferiority (i.e., high-gelotophobes) experience reduced humorousness and lower positive attitudes toward the brand when they identify with a character who is victimized in the disparaging ad. Gelotophiles are not driven by feelings of superiority or inferiority and experience increased humorousness as well as more positive brand attitudes irrespective of the ad's victimization focus.
URI: https://doi.org/10.1002/cb.1931
https://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/1491
ISSN: 1472-0817
1479-1838
Αλλοι Προσδιοριστές: 10.1002/cb.1931
Εμφανίζεται στις Συλλογές: Τμήμα Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
Superiority-Inferiority Hypothesis.pdfHatzithomas Voutsa Boutsouki Zotos299,09 kBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Τα τεκμήρια στο Αποθετήριο προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.