Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/1815
Τίτλος: Face reading the emotions of gelotophobes toward disparaging humorous advertising
Συγγραφείς: Voutsa, Maria C.
Hatzithomas, Leonidas
Tsichla, Eirini
Boutsouki, Christina
Τύπος: Article
Θέματα: FRASCATI::Social sciences::Economics and Business::Business and Management
Λέξεις-Κλειδιά: gelotophobia
disparagement humour
emotions
facial expressions recognition
Ημερομηνία Έκδοσης: 2022
Πηγή: The European Journal of Humour Research
Τόμος: 10
Τεύχος: 3
Πρώτη Σελίδα: 88
Τελευταία Σελίδα: 112
Επιτομή: Prior research has indicated that gelotophobia, people’s fear of being laughed at, influences their emotions toward a disparaging humorous event. Based on two experiments with a sample of 50 Greek participants each, the present study employed face recognition software to explore the emotions of gelotophobes, when exposed to an advertisement. It further examined the moderating role of the type of advertisement (i.e. a disparaging humorous ad vs. a non-disparaging non-humorous ad) and identification with the victim of the joke, on gelotophobes' emotions. At higher levels of identification with the victim, gelotophobes indicated lower levels of joy, joyful (Duchenne) smile, and a positive emotional valence toward a disparaging-humorous advertisement as opposed to non-gelotophobes. Joy was also found to mediate the negative effects of gelotophobia on attitude toward the ad.
URI: https://doi.org/10.7592/EJHR.2022.10.3.631
https://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/1815
ISSN: 2307-700X
Αλλοι Προσδιοριστές: 10.7592/EJHR.2022.10.3.631
Εμφανίζεται στις Συλλογές: Τμήμα Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
Face reading the emotions.pdfFace reading the emotions469,89 kBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons