Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/300
Τίτλος: The role of economic conditions on humor generation and attitude towards humorous TV commercials
Συγγραφείς: Hatzithomas, Leonidas
Boutsouki, Christina
Zotos, Yorgos
Τύπος: Article
Θέματα: FRASCATI::Social sciences::Economics and Business
Λέξεις-Κλειδιά: Humor
Advertising
Ημερομηνία Έκδοσης: 2016
Εκδότης: De Gruyter
Πηγή: Humor
Τόμος: 29
Τεύχος: 4
Πρώτη Σελίδα: 483
Τελευταία Σελίδα: 505
Επιτομή: A two-phase experimental study investigates the role of economic conditions on humor generation and on the relationship between perceived humor and attitude toward the ad (Aad). It designates that the economic context affects the generation of humor and the relationship between perceived humor and Aad; TV commercials can more effectively create humor as well as positive Aad in an expansion rather than in a recession. The generation of humor during a recession, requires a combination of high levels of perceived surprise and low levels of perceived irritation. In the same vein, attitude towards a humorous ad, in a recession, increases significantly only when there is high perceived humor and low perceived irritation. Specific managerial and theoretical implications are discussed.
URI: https://doi.org/10.1515/humor-2015-0111
https://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/300
ISSN: 0933-1719
Ηλεκτρονικό ISSN: 1613-3722
Αλλοι Προσδιοριστές: 10.1515/humor-2015-0111
Εμφανίζεται στις Συλλογές: Τμήμα Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
The role of economic conditions on humor generation.pdf2,1 MBAdobe PDFThumbnail
Προβολή/Ανοιγμα


Τα τεκμήρια στο Αποθετήριο προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.