Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/993
Τίτλος: Exploring public employees’ motivation to learn and develop in turbulent times. The role of perceived support and organizational commitment
Συγγραφείς: Mylona, Evangelia
Mihail, Dimitrios M.
Τύπος: Article
Θέματα: FRASCATI::Social sciences::Economics and Business::Business and Management
FRASCATI::Social sciences::Economics and Business::Business and Management
Λέξεις-Κλειδιά: motivation to learn and develop
perceived organizational support
perceived supervisor support
organizational commitment
Ημερομηνία Έκδοσης: 2020
Πηγή: International Journal of Public Administration
Τόμος: 43
Τεύχος: 16
Πρώτη Σελίδα: 1366
Τελευταία Σελίδα: 1375
Επιτομή: This study responds to the call for additional research concerning factors that affect public- sector employees’ job attitudes and behaviors in a context of budgetary constraints and austerity measures. Given the importance of training and development in the workplace, this research seeks to understand the mechanisms that drive employees’ motivation to learn and develop. The results indicate that the positive effects of supervisor support on employees’ motivation to participate in development activities are likely to become less influential when employees concomitantly perceive that their work organization constitutes an unsupportive environment. Moreover, consistent with the social exchange theory and since reciprocal exchanges between supervisors and subordinates are built on commitment, it is found that affective and normative commitment mediate the positive relationship between employees’ perceptions of supportive policies and motivation to learn and develop.
URI: https://doi.org/10.1080/01900692.2019.1669174
https://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/993
Αλλοι Προσδιοριστές: 10.1080/01900692.2019.1669174
Εμφανίζεται στις Συλλογές: Τμήμα Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
Motivation to Learn Develop REVISED.pdf184,57 kBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Τα τεκμήρια στο Αποθετήριο προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.