Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/1076
Τίτλος: The Impact of National Animosity on Consumer Purchases
Συγγραφείς: Nakos, George E.
Hajidimitriou, Yannis A.
Τύπος: Article
Θέματα: FRASCATI::Social sciences::Economics and Business::Business and Management
Λέξεις-Κλειδιά: Consumer animosity
consumer ethnocentrism
country of origin
product quality
Ημερομηνία Έκδοσης: 2007
Πηγή: Journal of International Consumer Marketing
Τόμος: 19
Τεύχος: 3
Πρώτη Σελίδα: 53
Τελευταία Σελίδα: 72
Επιτομή: This study examines the validity of the animosity construct in a new social context. Moreover, this study breaks new ground by examining the impact of personal characteristics on the animosity towards products originating in a specific country. For example, what impact would attributes like the educational background of the respondent, his or her age, gender, and knowledge of foreign languages have, in moderating this animosity? The findings of the study show strong support for the animosity construct and the modifying power of personal characteristics.
URI: https://doi.org/10.1300/J046v19n03_04
https://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/1076
ISSN: 0896-1530
Ηλεκτρονικό ISSN: 1528-7068
Αλλοι Προσδιοριστές: 10.1300/J046v19n03_04
Εμφανίζεται στις Συλλογές: Τμήμα Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
NAKOS & HAJIDIMITRIOU 207 Final version Apr06.pdfArticle90,49 kBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Τα τεκμήρια στο Αποθετήριο προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.