Please use this identifier to cite or link to this item: https://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/1115
Title: Ηγεσία και Ποιότητα στις Ακαδημαϊκές Βιβλιοθήκες: Η περίπτωση της Βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας
Authors: Alvanoudi, Noula
Type: Presentation
Subjects: FRASCATI::Social sciences::Media and communications::Library science
Keywords: ηγεσία
ποιότητα
ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες
Μοντέλο Επιχειρηματικής Αριστείας EFQM
αξιολόγηση
Issue Date: Nov-2012
Abstract: Η παροχή ποιοτικών υπηρεσιών αποτελεί θέμα επιβίωσης για τις ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες και μέσο ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητάς τους. Σε περιόδους κρίσης και συνεχών αλλαγών η ανάγκη για αποτελεσματική ηγεσία μέσω της ποιότητας γίνεται πιο έντονη. Από τη βιβλιογραφία προκύπτει ότι παρόλη την προσοχή που έχει δοθεί στην ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών και πηγών από τις ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες, σχετικά λιγότερη προσοχή έχει δοθεί στη συστηματική κατανόηση των διαδικασιών της ηγεσίας σε σχέση με τις προσπάθειες συνεχούς βελτίωσης της ποιότητας. Στην παρούσα εργασία αφού γίνεται ανασκόπηση της βιβλιογραφίας σχετικά με την ηγεσία και την ποιότητα στις ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες διερευνώνται με τη μέθοδο της συνέντευξης οι αντιλήψεις τόσο της Διεύθυνσης όσο και των υπαλλήλων της Βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας για την έννοια της αποτελεσματικής ηγεσίας. Η διεξαγόμενη έρευνα βασίστηκε στο πρώτο κριτήριο του Μοντέλου Επιχειρηματικής Αριστείας EFQM που αφορά στην Ηγεσία. Σε εθνικό επίπεδο δεν έχει πραγματοποιηθεί κάποια ανάλογη έρευνα στο χώρο των βιβλιοθηκών. Σκοπός της είναι η αξιολόγηση της απόδοσης της Ηγεσίας της Βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Το Μοντέλο EFQM αποδεικνύεται ένα εργαλείο κατάλληλο και χρήσιμο για βιβλιοθήκες. Μέσα από την εφαρμογή του επετεύχθη ο εντοπισμός τόσο των δυνατών σημείων της Ηγεσίας της Βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας όσο και των σημείων που χρήζουν βελτίωσης.
URI: https://www.lib.uom.gr/index.php/el/publicationgr/item/289-announcements-archive
https://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/1115
Appears in Collections:Staff Publications



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons