Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο:
https://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/1220
Πλήρης εγγραφή μεταδεδομένων
Πεδίο DC | Τιμή | Γλώσσα |
---|---|---|
dc.contributor.author | Xinogalos, Stelios | - |
dc.contributor.author | Satratzemi, Maya | - |
dc.contributor.author | Dagdilelis, Vassilios | - |
dc.contributor.author | Evangelidis, Georgios | - |
dc.date.accessioned | 2022-08-29T06:42:18Z | - |
dc.date.available | 2022-08-29T06:42:18Z | - |
dc.date.issued | 2006 | - |
dc.identifier | 10.1109/ICALT.2006.1652599 | en_US |
dc.identifier.isbn | 0-7695-2632-2 | en_US |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.1109/ICALT.2006.1652599 | en_US |
dc.identifier.uri | https://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/1220 | - |
dc.description.abstract | In this paper we present our findings on teaching OOP with BlueJ in the context of a one-semester programming course. We organize our findings, i.e., the difficulties, the errors, and the misconceptions that students encounter, in two categories: (a) difficulties attributed to the special characteristics of OOP, and, (b) difficulties that may be attributed to the features of the programming environment. | en_US |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ | * |
dc.subject | FRASCATI::Natural sciences::Computer and information sciences | en_US |
dc.subject.other | computer science education | en_US |
dc.subject.other | educational courses | en_US |
dc.subject.other | object-oriented programming | en_US |
dc.subject.other | programming environments | en_US |
dc.subject.other | teaching | en_US |
dc.title | Teaching OOP with BlueJ: A Case Study | en_US |
dc.type | Conference Paper | en_US |
dc.contributor.department | Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής | en_US |
local.identifier.firstpage | 944 | en_US |
local.identifier.lastpage | 946 | en_US |
local.identifier.volumetitle | Sixth IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies (ICALT'06) | en_US |
Εμφανίζεται στις Συλλογές: | Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής |
Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο | Περιγραφή | Μέγεθος | Μορφότυπος | |
---|---|---|---|---|
2006_icalt.pdf | 114,39 kB | Adobe PDF | Προβολή/Ανοιγμα |
Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons