Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/1220
Πλήρης εγγραφή μεταδεδομένων
Πεδίο DCΤιμήΓλώσσα
dc.contributor.authorXinogalos, Stelios-
dc.contributor.authorSatratzemi, Maya-
dc.contributor.authorDagdilelis, Vassilios-
dc.contributor.authorEvangelidis, Georgios-
dc.date.accessioned2022-08-29T06:42:18Z-
dc.date.available2022-08-29T06:42:18Z-
dc.date.issued2006-
dc.identifier10.1109/ICALT.2006.1652599en_US
dc.identifier.isbn0-7695-2632-2en_US
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.1109/ICALT.2006.1652599en_US
dc.identifier.urihttps://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/1220-
dc.description.abstractIn this paper we present our findings on teaching OOP with BlueJ in the context of a one-semester programming course. We organize our findings, i.e., the difficulties, the errors, and the misconceptions that students encounter, in two categories: (a) difficulties attributed to the special characteristics of OOP, and, (b) difficulties that may be attributed to the features of the programming environment.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/*
dc.subjectFRASCATI::Natural sciences::Computer and information sciencesen_US
dc.subject.othercomputer science educationen_US
dc.subject.othereducational coursesen_US
dc.subject.otherobject-oriented programmingen_US
dc.subject.otherprogramming environmentsen_US
dc.subject.otherteachingen_US
dc.titleTeaching OOP with BlueJ: A Case Studyen_US
dc.typeConference Paperen_US
dc.contributor.departmentΤμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικήςen_US
local.identifier.firstpage944en_US
local.identifier.lastpage946en_US
local.identifier.volumetitleSixth IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies (ICALT'06)en_US
Εμφανίζεται στις Συλλογές: Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
2006_icalt.pdf114,39 kBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons