Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/1492
Τίτλος: Metaphors and Body Copy in Online Advertising Effectiveness
Συγγραφείς: Hatzithomas, Leonidas
Manolopoulou, Aikaterini
Margariti, Kostoula
Boutsouki, Christina
Koumpis, Dimitrios
Τύπος: Article
Θέματα: FRASCATI::Social sciences::Economics and Business::Business and Management
Λέξεις-Κλειδιά: Advertising
Metaphors
Internet
Attitudes
Ημερομηνία Έκδοσης: 2021
Εκδότης: Taylor & Francis
Πηγή: Journal of Promotion Management
Τόμος: 27
Τεύχος: 5
Πρώτη Σελίδα: 642
Τελευταία Σελίδα: 672
Επιτομή: The present study elaborates on the effect of visual and verbal metaphors in online advertising effectiveness. It suggests that the advertising copy execution (hard-sell vs. soft-sell) moderates the relationship between the metaphors used and consumers’ ad and brand evaluations. One laboratory and two real-world experiments using Google Ads provide the empirical underpinnings of the study. The findings suggest that a metaphor, in the presence of a soft-sell rather than a hard-sell copy, leads to positive attitudes and increases click-through rate (CTR), while a literal advertisement improves attitudes and CTR when it incorporates a hard-sell rather than a soft-sell copy. Pertinent managerial implications with respect to the design of effective online advertisements are underlined.
URI: https://doi.org/10.1080/10496491.2021.1880520
https://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/1492
ISSN: 1049-6491
1540-7594
Αλλοι Προσδιοριστές: 10.1080/10496491.2021.1880520
Εμφανίζεται στις Συλλογές: Τμήμα Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
Metaphors and Body Copy in Online Advertising.pdfMetaphors and Body Copy in Online Advertising Effectiveness330,53 kBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Τα τεκμήρια στο Αποθετήριο προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.