Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/1540
Τίτλος: University Lifelong Learning Programs and Perceived Employability: The Case of Aristotle University of Thessaloniki
Συγγραφείς: Saridaki, Sofia
Papavasiliou-Alexiou, Ioanna
Τύπος: Article
Θέματα: FRASCATI::Social sciences
FRASCATI::Social sciences::Educational sciences
Ημερομηνία Έκδοσης: 2022
Πηγή: Adult Education Quarterly
Τόμος: 72
Τεύχος: 1
Πρώτη Σελίδα: 65
Τελευταία Σελίδα: 83
Επιτομή: This qualitative research explores the impact of university lifelong learning programs on the participants’ perceived employability by examining six training programs implemented by the Lifelong Learning Center of Aristotle University of Thessaloniki. The grounded theory approach was used throughout the research. After a set of data were gathered through face-to-face interviews with the programs’ directors, 21 semistructured interviews were conducted with people who attended the programs. Through a process of data coding and analysis, a theoretical model was developed. The findings indicated that the programs examined enhanced the three dimensions of the participants’ perceived employability (career identity, personal adaptability, and human and social capital). Moreover, the interviewees emphasized that universities should strengthen their links with the labor market and the local society, to meet the needs of a larger number of citizens.
URI: https://doi.org/10.1177/07417136211023176
https://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/1540
ISSN: 0741-7136
1552-3047
Αλλοι Προσδιοριστές: 10.1177/07417136211023176
Εμφανίζεται στις Συλλογές: Τμήμα Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
postprint AEQ Saridaki & Papavassiliou 2021.pdf453,82 kBAdobe PDFThumbnail
Προβολή/Ανοιγμα


Τα τεκμήρια στο Αποθετήριο προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.