Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο:
https://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/883
Τίτλος: | Constructing Pin Endgame Databases for the Backgammon Variant Plakoto |
Συγγραφείς: | Papachristou, Nikos Refanidis, Ioannis |
Επιμελητές: | Plaat, Aske van den Herik, Jaap Kosters, Walter |
Τύπος: | Conference Paper |
Θέματα: | FRASCATI::Natural sciences::Computer and information sciences |
Λέξεις-Κλειδιά: | Endgame Databases Backgammon Endgame Positions Palamedes Game Theoretical Value |
Ημερομηνία Έκδοσης: | Ιου-2015 |
Εκδότης: | Springer |
Τόμος: | 9525 |
Πρώτη Σελίδα: | 177 |
Τελευταία Σελίδα: | 184 |
Τίτλος Τόμου: | ACG 2015: Advances in Computer Games |
Μέρος Σειράς: | Lecture Notes on Computer Science |
Μέρος Σειράς: | Lecture Notes on Computer Science |
Επιτομή: | Palamedes is an ongoing project for building expert playing bots that can play backgammon variants. Until recently the position evaluation relied only on self-trained neural networks. This paper describes the first attempt to augment Palamedes by constructing databases for certain endgame positions for the backgammon variant of Plakoto. The result is 5 databases containing 12,480,720 records in total; they can calculate accurately the best move for roughly 3.4 × 1015 positions. To the best of our knowledge, this is the first time that an endgame database is created for this game. |
URI: | https://doi.org/10.1007/978-3-319-27992-3_16 https://ruomo.lib.uom.gr/handle/7000/883 |
Ηλεκτρονικό ISBN: | 978-3-319-27992-3 |
Εμφανίζεται στις Συλλογές: | Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής |
Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο | Περιγραφή | Μέγεθος | Μορφότυπος | |
---|---|---|---|---|
ACG-15_NP - preprint.pdf | preprint | 333,47 kB | Adobe PDF | Προβολή/Ανοιγμα |
Τα τεκμήρια στο Αποθετήριο προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.